Permalänk
Medlem

Hur gör jag?

Jag sitter på en dator med integrerat ljudkort, ett Intel 82801BA(M) ICH2X/M - AC'97 Audio Controller [C-0], närmare sagt. Ljudet försvann när jag skulle klocka datorn lite =/ Jag har kollat igenom de alla inställningar tror jag, och högtalarna funkar, men inte ljudet. Ska jag dra ner drivisar? Eller ska jag installera om kortet? Hur gör jag isf?

Permalänk
Medlem

jag är inte så bra på det här med klockning och sånt men en möjlig förklaring är att om du har ändrat fsb'n på processorn så ändras samtidigt fsbn på pci bussarna, och det kanske inte ditt ljudjort klarar av. Pröva med att sänka fsbn så kanske det funkar!
lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darth
jag är inte så bra på det här med klockning och sånt men en möjlig förklaring är att om du har ändrat fsb'n på processorn så ändras samtidigt fsbn på psi bussarna, och det kanske inte ditt ljudjort klarar av. Pröva med att sänka fsbn så kanske det funkar!
lycka till

Har provat att sänka, funkar fortfarande inte =/ Några andra råd?

Permalänk
Medlem

du kanske har bränt kortet.... men annars, avinstallera drivrutinerna, stäng av datorn, ta ur kortet,starta om datorn och sätt sedan i kortet igen och installera om allt. Finns kortet med i enhetshanteraren? därifrånk kan du avinstallera

Permalänk
Medlem

Nu funkar det Sänkte klockningen. Ska öka den gradvis nu

Permalänk
Medlem

glad att man kan hjälpa till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darth
glad att man kan hjälpa till!

Tack darth!

Permalänk
Medlem

lås agp/pci så kommer det att funka ska du se

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC