Radeon 9700Pro på väg att dö...

Permalänk
Medlem

Radeon 9700Pro på väg att dö...

När jag startar upp datorn får jag märkliga blå fyrkantiga rutor över skärmen och alla spel hänger sig -är det någon som upplevt detta? Jag antar att kortet håller på att lägga av...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Är det överklockat?
Funkar kylningen som den ska?

Permalänk
Medlem

Är inte överklockat, har aldrig varit det, originalkylning, har aldrig ändrat den, fläkten går som den ska.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Är inte överklockat, har aldrig varit det, originalkylning, har aldrig ändrat den, fläkten går som den ska.

9700 pro är relativt nya. Har du garanti?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Ja, jag minns dock inte när jag köpte kortet -hur lång är egentligen garantitiden`

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

1år brukar det vara

Permalänk
Medlem

Testa med att installera om drivisarna, och ta ut kortet och tryck in det igen. Det gjorde jag när mitt 9600 PRO blev moggis. Funkar sen dess