Funderar du på att köpa NetGear DG834?

Permalänk
Inaktiv

Funderar du på att köpa NetGear DG834?

Glöm det... vilket paket med skräp. Sedan installationsdagen har den tappat förbindelse med tjänster som MSN Messenger, alla online spel, DC, osv, var 5:e till var 10:e minut!

Efter en firmware upgrade till senaste versionen förvärrades problemet genom att öka frekvens och längd på avbrotten!

Jag hade en DG814 en gång i tiden och borde lärt mig redan då att deras routrar helt enkelt inte håller måttet.

Nån annan som har liknande problem? Jag kör Telia 512, vilket jag kan rekommendera lika lite som routern men det e det enda som finns tillgängligt ip vishan, dock har grannarna alla BBB woho.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hos pappa har jag en netgear dg814 som funkar hur bra som helst.
hos mamma köpte vi idag en dg 834 men man tappar internet lite då och då i nån sekund så du loggas ut från msn och icq. men det ska jag nog fixa snart.
Jag rekomenderar netgears produkter som funkar bra annars

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Netgear DG814 som jag trivs riktigt bra med :|. Det enda problemet jag har med mitt WAN är att det kan "droppa" efter några dagar om man haft många anslutningar igång mot olika IPn samtidigt så att man måste reconnecta. Vet inte om detta är routerns fel, men det kompenserar den i så fall lugnt genom att ha en fantastiskt skön funktion som automatiskt loggar in på DynDNS.org åt mig och uppdaterar min DNS så fort jag byter IP :). Modemet i den funkar bra i största allmänhet, har BoStream Istream 0.5mbit och har väl en medelhastighet på 55kb/sek under stora filöverföringar från bra servrar vilket jag anser är helt OK.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope

Permalänk

Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd, men har precis fått "NetGear DG834" och tappar också anslutningen då och då. Någon som vet hur man kan lösa problemet?

Permalänk
Medlem

Netgear har en intern firmware, ring dom och fråga...den har versionsnummer 1.05.10

passar till DG834, DG834v2, DG834G, DG834Gv2

Dock ej senaste DG834GT (108mbps wireless)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.