Permalänk
Medlem

suse installation

Funderar på att prova på suse men vad jag förstått finns det ingen iso på det utan man måste installera via ftp.
Jag har inte så snabbt internet så jag undrar om det inte går att ladda ner suse å installera via hdd eller ngt annat

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska ladda hem det så varför inte en netinstall? Du får oftast tanka mindre då då du kan välja bort en massa saker.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

jo men mitt internet är rätt konstigt, ibland går det fort å ibland inte alls. Så om jag laddar ner det så kan jag ju göra det när internet går bra. kan man inte lägga upp en ftp på en dator i nätverket å installera därifrån?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

Förr i tiden kunde man installera Suse från en ftp-server i ett lokalt nätverk. Men nu verkar det bara fungera att installera via NFS om man tankar hem alla filer. (http://www.suse.com/us/private/download/suse_linux/)

Visa signatur

Linux handlar om valfrihet. Att inte använda Linux är också ett val.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kör suse och har installerat det via ftp flera ggr, sunet installerade jag det ifrån iaf.. Bara att boota skivan man brännt med boot.iso och sedan installera på det viset.. Eller om man vill så kan man tanka hem hela suse mappen från sunet eller liknande, fast det är ganska mycket att ladda hem och det bästa är att installera via ftp.

Visa signatur

:) Ja morötter är ju gott..