World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Rätta inte folk när det är du som har fel
http://susning.nu/MMORPG

Ber så mycket om ursäkt, var nästan 100% säker, då jag endast har hört Massive, men tack för upplysningen, alltid lär man sig något

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara multiplayable istället för multiplayer om det ska vara massively?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kanske
Borde det inte vara multiplayable istället för multiplayer om det ska vara massively?

Det var precis det jag också tyckte.
Massevly Multiplayer går ju inte ens ihop enligt mig, därav mitt resonemang.

Permalänk

Det står för Massive Multiplayer Online Role-Playing Game och inget annat.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Hehe, blir alltid irriterad när jag hör någon säga massively.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står för Massive Multiplayer Online Role-Playing Game och inget annat.

Precis det jag sa, men blev tillrättavisad med en susning.nu länk

Permalänk
Medlem

Men det heter faktiskt massively. Hur är det med grammatiken?

Permalänk
Medlem

Amerikaner säger alltid massively men de är ju inte kända för sin utmärkta grammatik direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Men det heter faktiskt massively. Hur är det med grammatiken?

Som jag tidigare sa så kan det mycket väl vara så att det heter Massively, men det är enligt mig grammatiskt inkorrekt, rätta mig gärna, någon som är säker på grammatiken, och inte det som står på susning.

Permalänk
Medlem

Okej, man kan kanske säga vilket som.

Permalänk
Medlem

Fast massively är ett adverb och massive ett adjektiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Okej, man kan kanske säga vilket som.

Ja precis, nu slutar vi den diskussionen och väntar på att servarna kommer upp, jag tycker att det bötrjar bli early saturday morning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

http://cosmosui.com/

EDIT: Hehe hittade du?

EDIT2: WOHOOO downloading update

Permalänk
Medlem

Rätta mig nu om jag har fel, jag har nu fixat Open beta account på wow och tanka det. (2.4gb) sen när det riktiga släpps, måste jag då köpa själva spelet eller räcker det med att köpa sånt där gamecard var 60e dag?

Permalänk
Medlem

Först måste du köpa det.

Permalänk
Medlem

Hm så det blir då 399 först och sen 299 var 60e dag?

Då får jag nog lägga det på is.

Permalänk
Medlem

kommer väl kosta 100-120kr/mån
Beroende på valuta kursen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
http://cosmosui.com/

EDIT: Hehe hittade du?

EDIT2: WOHOOO downloading update

Japp googlade hittade ett forum och en länk.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Tack för svaret

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Men det heter faktiskt massively. Hur är det med grammatiken?

Ja, hur är det? Massive är ett adjektiv och massively är ett adverb. Adjektiv används för att beskriva hur något är. Hur ser bilen ut? Den är grön. Grön är ett adjektiv. Hur är spelet? Det är massivt (it is massive). Adverb använder man för att säga hur något görs. Adverbformen av "good" är t.ex "well". För att göra ett adverb av ett adjektiv brukar man oftast lägga till "ely" på slutet.

Exempel: Quick, quickly
Easy, easily
Massive, massively

Så, man kan säga "Massive multiplayer online roleplaying game" och man kan INTE säga "Massively multiplayer online roleplaying game".

Skriver man massively så låter det ju som någon form av slang för "väldigt"

Jag reserverar mig för att ha fel och bli superägd.

Permalänk

ghaaaaaaaaa, kan dom inte dra upp servrarna snart. Har jätteabstinensbesvärfromhell........

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Får upp en ruta när jag startar WoW som säger "Your interface folder is out of date, erase it or press exit to exit the game"

Vad ska det betyda?

Fan drog precis i mig massa me koffein för att börja lira, och vad möter man? Servrar nere

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
finns bonesnap med i WoW :D?

skön mace ifrån diablo ju

Hoppsan, nej, den heter inte Bonesnap, dman, har glömt vad den heter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Såklart att grejer blir vanligare och vanligare ju högre level folk har och ju fler spelare om kommer till servern. Vad jag pratar om är nuvarande situation och det är INTE så att hälften av alla warriors knallar runt med ravager så i nuläget kan det knappats klassas som ett dussinvapen. Börjar bli en löjlig diskussion och det känns inte som ett särskilt angeläget ämne att debattera, tycker bara att det är larvigt när det överdrivs så grymt

Asså, när det kommer upp mycket folk i lvl 40-45 så är det många som kör 10-tals SM-runs för dom grejjerna, jag överdriver inte när jag säger att merparten av dom som kan ha herods shoulder (och inte har bättre) har den.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

nya ctmod som släpptes igår (borde funka med nya versionen)

http://wow.warcraftstrategy.com/ctmod/

edit: ajdå var den inte alls "Compatible with: 1.2.1 (4150) - 12-21-04"

Permalänk
Medlem

söker efter en modd som fixar till en del listningar på professions, är själv enchanter, och allt man kan göra hamnar i en lång lista som är omöjlig att hitta i - har runt ett 40 tal olika enchants nu och det tar en evighet att kolla om man kan göra något som någon frågar om.

Finns det någon modd som fixar till detta, t.ex. delar upp enchants i olika kategorier som cheast, bracers, boots etc etc... ?

Undrar även vilka modds folk använder i almänhet, inga paket nu, utan singel mods, själv har jag dragit in ett par st - bland annat CombatStats, men vilka mera finns som känns som ett "måste".

// Andreas

Permalänk
Medlem

dra in ctmod som jag länkar till. visst det innehåller mycket kraffs oxå eftersom det är ett färdigt paket. men du kommer älska det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Rätta mig nu om jag har fel, jag har nu fixat Open beta account på wow och tanka det. (2.4gb) sen när det riktiga släpps, måste jag då köpa själva spelet eller räcker det med att köpa sånt där gamecard var 60e dag?

Kommer det släppas gamecards till WoW?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

ingen som vet. kommer mer detaljer om "payment methods" under nästa vecka. allt annat är bara gissningar och förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Får upp en ruta när jag startar WoW som säger "Your interface folder is out of date, erase it or press exit to exit the game"

Vad ska det betyda?

Fan drog precis i mig massa me koffein för att börja lira, och vad möter man? Servrar nere

Det fick jag med.. var ju bara o ta erase.... det beror nog på att du hade installerat cosmos... patchen värkar inte gilla det