Permalänk
Avstängd

Bluesceen fest!! :(

Jag får bluesceen jätte jätte ofta!!

IRQ_Not_Less_Or_Equal

och en cod : 0x000007f
och ibland andra som jag inte kommer ihåg.

PAGE_FAULT_IN_NOPAGED_AREA

"blablablablablablabla stäng av shadow minnet i bios" det är AV
har testat med det PÅ, samma problem.

jag har 2x256 OCZ Platinum Edition felsökta inga fel.
Palominio 2000+ på normal klock: 1666mhz
Asus A7S333 mobo(testat alla bios)
och maxtor hd
gf4 ti4200(testat alla drivrutiner)
testat med AGP fastwrite OFF
snart blire hammare+skruvstäd=inge mer bluesceen

OCH btw min CPU ligger på 50graders idle när jag har en fläkt på 120mm 140cfm med Swiftech MCX462+ med en adapter från 120mm till 80mm mot kylaren och kan fortfarande steka ägg på den när Vcore ligger på 1.78 LÅST

Permalänk
Medlem

låter som din cpu är lite varm.. 50 grader idle men vad är den i full load tro? kanske då bluescreen-problemet uppstår

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Avstängd

i full load ligger den på 52-56 grader och när jag sätter FSB på 140 så blire bluesceen så fort windows startar, men om jag startar datorn på morgonen när den inte har varit igån kan jag idla i windows i en 5 min innan bluesceen kommer och det är då tempen har gått upp...
aja de blir hammare+skruvstäds lösningen isf.

Permalänk

Ta ut alla instickskort som ev. finns i PCI platsena och ta ur datormusen också disabla allt som inte behövs i BIOS

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Din CPU låter väldigt varm, kanske ominstallera kylaren.
Sen har jag för mig att jag fick liknande problem med mit NF7-S i början pga att de medskickade drivisarna för ide kontrollern ( har jag för mig att det var ) var kass. Jag formaterade om och använde windows drivisarna o sen dess har det gått bra. Så har du några osignerade ( inte godkända av MS ) drivisar så prova att ta bort dem.
Du kan ju prova att installera linux o se om det funkar o köra linux, isåfall är det nog ett drivrutinsproblem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Din CPU låter väldigt varm, kanske ominstallera kylaren.

Please. 50 grader är ingenting, när han idlar i 60-70 i originalclock kan han börja oroa sig.

Permalänk
Medlem

Fat 50 grader i orginal o idle e ganska varmt, låter knappast som bra installerat, men du har rätt i att det inte borde orsaka bluescreen vid 50.

Permalänk
Medlem

"PAGE_FAULT_IN_NOPAGED_AREA " = en drivrutinefterfrågade data som inte fanns i minnet och årsakade ett undantagsfel. Kan vara ett inkompatibelt program, ofta antivirus- el fjärrstyrningsprogr. eller felaktigt fysiskt minne. Testa att ta bort el ersätta.
"cod : 0x000007f" = maskinvarufel. Probl. m. fysika minnet, MB el överclockat CPU.
"IRQ_Not_Less_Or_Equal" menar du:"IRQL_Not_Less_Or_Equal"? = Drivrutin fel.
Visas namnet på en drivrutin efter felmeddlandet? Vilket OS har du?

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.