Lämna tillbaka inkompatibla Dvd-skivor

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka inkompatibla Dvd-skivor

Köpte en Dvd-brännare i förra veckan tillsammans med ett 25pack skivor.
Saken är att skivorna inte fungerade i brännaren jag köpte. Varför vet jag inte.

Fråga: Skulle det inte vara på sin plats att lämna tillbaka skivorna och begära pengar tillbaka. Tror ni det går? Köpte trots allt brännaren och skivorna tillsammans över disk.

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera firmware i brännaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Testa att uppdatera firmware i brännaren.

Vilket innebär?

Permalänk
Medlem

Vad har du för brännare / skivor

Permalänk
Medlem

Brännare: Pioneer 107
Skivor: Platinum 8x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cog@
Vilket innebär?

Att om inte mediakoden finns i firmwaren på din brännare så kommer du inte kunna bränna med dem. Uppdaterar du firmwaren när det kommer nya så kommer stödet för olika media att
öka.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Att om inte mediakoden finns i firmwaren på din brännare så kommer du inte kunna bränna med dem. Uppdaterar du firmwaren när det kommer nya så kommer stödet för olika media att
öka.

Det är inte bara vissa saker som inte går att bränna. Inget går att bränna. Den failar varje gång med dessa skivorna.

Berätta gärna lite mera om att uppdatera fimwaren. Gärna lite länkar.

Permalänk
Medlem

Jag sa ju det att det inte går att bränna på dem om inte mediakoden stödjs! Kolla Pioneers hemsida eller rpc1.org för firmware. Ang. firmware så finns det väl ett antal trådar här på forumet om just det.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Kan tilläggas att det fungerar perfekt med en Verbatim +RW.

Permalänk