Permalänk
Medlem

dv-kamera

Är det nån här på forumet som har en panasonic NV-GS55 dv-kamera?

Jag skulle isåfall vilja ha drivrutinerna till dv-kameran

Permalänk

vadå för drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till windows xp pro så att jag kan föra över det som jag spelat in med dv-kameran till datorn. Nu när jag ansluter kameran till datorn så letar den efter drivrutiner men hittar inga. Har även testat att lägga i USB-drivrutins-cdromen men den hittar ändå inte kameran.

Permalänk
Medlem

Jag har nog en sådan... ska se om jag hittar någon skiva. Återkommer imorgon.

Permalänk

Faktiskt så råkar jag ha en GS55, och drivrutiner fast de ligger ju på cdn, och den verkar du ju ha. Så då är det väl nått annat som är fel?

Men med USB kan du ju endå bara föra över det du spelat in på minneskortet, i extremt dålig kvalité.
Vill du föra över det som ligger på bandet måste du ha firewire...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Faktiskt så råkar jag ha en GS55, och drivrutiner fast de ligger ju på cdn, och den verkar du ju ha. Så då är det väl nått annat som är fel?

Återkom visst i dag:)

Jag har också bara en skiva....
Kolla upp drivrutinerna till firewire-kortet/porten istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Faktiskt så råkar jag ha en GS55, och drivrutiner fast de ligger ju på cdn, och den verkar du ju ha. Så då är det väl nått annat som är fel?

Men med USB kan du ju endå bara föra över det du spelat in på minneskortet, i extremt dålig kvalité.
Vill du föra över det som ligger på bandet måste du ha firewire...

Hmmm... jag får testa med firewire och se om det fungerar då. Jag har firewirekort i datorn och behöver isåfall firewirekabeln.
Vart köpte du din firewirekabel?

Har du klarat av att spela in från en video/TV på DV-bandet? Jag har läst i bruksanvisningen men har inte hittat nåt om det