Unreal 3 använder PS 3.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Undra om man med blotta ögat kan se skillnad på ps 2.0 och ps 3.0. Ögat liksom hörseln är helt perfekt, dessutom så ligger hjärnan till en massa information i perceptionen.

Rent visuellt är det ingen skillnad, förutom att man med pixel shader 3.0 kan använda mer shaders tack vare vissa optimeringar. Med andra ord så kommer du att se skillnad så till vida att det kan användas fler shaders med 3.0 (vilket inte är helt garanterat med tanke på att 3.0 shaders måste köras med fp32 vilket resulterar i ganska stora performance-drops) men rent utseendemässigt kan de göras precis likadana med 2.0.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Tycker iaf att det ären j**la miss av ATI att inte stödja PS 3.0 om jag köper ett nytt kort vill jag ju åtminstonne ha ett spel som klarar alla befintliga tekniker.

Det var ju meningen att det skulle bli så också. ATI planerade att släppa R400 som skulle ha stöd för DirectX 9.0c eller eventuellt 10 och Pixel/Vertex shaders 3.0 med 128 bitars precision. R400 kretsen blev försenad och var dessutom för avancerad för att konkurrera med NV40 så ATI släppte den mindre avancerade R420 kretsen i stället. R400 har dom döpt om till R500.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Undrar vad som händer med de då...

Tyckte att de var lite korkat av ATI att döpa de första kortet till "X800 XT Platinum", ja hade förväntat mej att dom skull börja med X800 sen Pro sen XT, för att ha några "ess i rockärmen". Men kanske släpper dom R500 ganska tidigt, och använder det som ett "ess" istället...

Permalänk
Medlem

som några skrev tidigare i tråden om att nvidia har köpt in sej hos speltillverkare för att få bättre prestanda...och sen att det va fel..hur va det då med HL2? funkade skitbra på ATI´s "midrange kort" men va knappt spelbart på nvidias värsting...så ati är itne så bra de heller... men men....får väl se vem som har det bästa kortet pris/prestanda när Unreal3 släpps..om man lever då dvs..hehe

Visa signatur

kaka