Permalänk
Avstängd

alu. sidoplåt utan fönster?

skulle behövt en alu. sidoplåt, inga fönster, inga lufthål, handtag eller annat skit mitt på plåten. Någon som vet vars man kan köpa sånt?

Vilket chassi det är till gör ingen skillnad

annars, vad kostar en alu. plåt, rätt smal <1mm 50x50cm på vars man kan få tag på det?

Vad ska man använda för att polera upp det spegelblankt kan jag också fråga när jag liks håller på!

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

plåtslageri + autosol borde väl fungera

Permalänk
Avstängd

en fråga till, när man kört med autosol så man fått ett fint resultat, kan man bara klarlacka med vanlig klarlack som används i billackeringar?

jag har plåtslageriet på samma gata jag bor på så jag undrar om jag ska kila över och kolla vad det kostar där för en bit och att de skär till den som jag behöver den.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Synd att jag inte jobbar kvar som plåtslagare.. kunde fixat åt dig..
Men ja, glid ner på plåtslageriet och fråga! Fråga nån av dom som jobbar där! Fråga INTE chefen! Gärna nån ung kille! För chefen kommer nog försöka blåsa dig hehe... Om dom e snälla får du den gratis!

Ja, det funkar med billack! En annan sak jag har prövat med är Bokplast! Funkar nästan bättre i vissa fall och så är det lätt att ta bort om man ska göra något! Väldigt billigt!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Avstängd

nja vet inte om bokplast skulle vara så bra. Vill få en så hållbar yta som möjligt.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Då är lack det bästa.. hitta bara någon helt transparant med högglans!
Gå till en billackare och fråga

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|