Groundcontrol 2 demo ute nu

Permalänk
Medlem

kommer ihåg härliga tider med battlezone nu ;=)
Är Ground Control II svenskutvecklat som ettan? eller har EA köpt upp det och bytt utvecklare?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Wow.. Underbart :] Älskade GC 1.
Surt att man sitter på 56k bara. Får be polarna tanka, omedelbart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brass
kommer ihåg härliga tider med battlezone nu ;=)
Är Ground Control II svenskutvecklat som ettan? eller har EA köpt upp det och bytt utvecklare?

Nej fortfarande svenskar som jobbar på det.

Dom visade trailer och massor med annat kraffs till alla som var på DHW03, en kompis till mig stog och snackade skit med en av utvecklarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martbhell
jag är med i betan märkte jag när jag kollade igenom mailen idag väldigt ballt spel må jag säga. Någon annan som är med i den?

Japp
Har spelat oavbrutet sen 11mars

Visa signatur

Proud Member of Anti Lunar Generation

Permalänk

Detta var ett väldigt trevligt spel får jag säga. Otroligt snyggt och välgjort.
En sak som irriterar mig dock är att fordonen har en tendens att fastna bakom hinder och liknande. Tycker AI:n vore smart nog att åka runt hinder, men får hoppas att de fixar det till releasen.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

Spelade igenom demot - har aldrig spelat ettan så detta blev lite nytt för mig. Kändes rätt fräsht faktiskt, påminner en del om StarCraft till upplägget.

Väldigt tufft att man har så stor frihet med kameran och att det ser bra ut både högt uppifrån och ända nere vid marken, samtidigt som kameran var lite jobbig att ställa in. Och svävade man ovanför ett stup eller dalgång så ville kameran glida ner i den vilket var mycket irriterande. Fordonen kändes också lite korkade, men inget jag direkt störde mig på.

Annars kul spel, kan tänka mig att köpa det om det inte blir för dyrt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobban
ingen spelar betan längre typ, alla servrar står jämt tomma, känns lite ensamt måste jag säga. GC2 är grymmt kul, vad jag minns...

Jag märkte det, redigt tråkigt var det.

Visa signatur

[size="2"]Dh W 2003: Row n Seat -> 1337[/size]

Permalänk
Medlem

demot var lovande. gillade ettan så co-op funktionen kan bli trevlig när man spelar med polarna

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Relik 📜

Haha, hackad as på min dator, klurade länge och väl på varför.. Sen märkte jag att jag ahde AA/AF på max i windows, samt på max i spelet och monsterhög upplösning.. Nu går det betydligt bättre

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Laddar ner det nu!

Hur kan man ta bort det här aa/af om det nu skulle hacka ?

Visa signatur

Din slickepinne i sandlådan!

Permalänk
Medlem

du högerklickar på skrivbordet\inställningar\avancerat\ditt grafikkort\leta lite..

grymt coolt spel iaf.. coolast är när man skjuter med mobile artillery och tittar upp i luften och ser när skotten faller ner igen!

Permalänk
Medlem

Ett riktigt tufft spel måste jag säga. Jag tyckte det var grymt snyggt och skön spelkänsla. Detta blir nog ett givet köp när det kommer ut, nån som vet när det blir?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miblom
Ett riktigt tufft spel måste jag säga. Jag tyckte det var grymt snyggt och skön spelkänsla. Detta blir nog ett givet köp när det kommer ut, nån som vet när det blir?

Hmm slutet av Juni..En banner ifrån tradition på fragzone säger att det släpps den 24:e juni så de borde vara hyfsat säkra på datumet..

EB Games o gamestop i USA har både den 22:e juni som datum..

Permalänk
Medlem

Denna sommaren kommer bli så jäkla skön.
Förhoppnigsvis släpps Doom3 och HL2 också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Denna sommaren kommer bli så jäkla skön.
Förhoppnigsvis släpps Doom3 och HL2 också.

Och sen Stalker och MOH:Passific Assault under den dystriga regniga hösten;)

Edit: Och GTA:SA i vinter:D Inget dåligt år det här måste jag säga.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

mina dropships vägrar leverera gubbs. jag står vid landing zone och kontrollerar dropship, men den vägrar ju landa. måste jag göra något spec? isåfall hur?

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

När är releasedatumet (orkar inte kolla)? Har väntat länge på ett bra strategispel. Senaste som var sådär 'gud va kul, jag kan inte sluta spela' var starcraft.

bravo, pacific heter det väl ändå?

Permalänk
Medlem

Halicon läs igenom tråden o mitt inlägg några kommentarer upp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Denna sommaren kommer bli så jäkla skön.
Förhoppnigsvis släpps Doom3 och HL2 också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Och sen Stalker och MOH:Passific Assault under den dystriga regniga hösten;)

Edit: Och GTA:SA i vinter:D Inget dåligt år det här måste jag säga.

Japp
Dock kommer det att svida i plånboken

Permalänk
Avstängd

gc2 är ganska kul men jag tror att dow kommer äga så hårt. lär bli bättre än sc.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
gc2 är ganska kul men jag tror att dow kommer äga så hårt. lär bli bättre än sc.

Vad är "dow" för nåt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miblom
Vad är "dow" för nåt?

dawn of war.

www.dawnofwargame.com

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2