Winamp volym plug-in sökes...

Permalänk
Medlem

Winamp volym plug-in sökes...

Jag har letat på www.winamp.com på plug-in's till winamp. endamålet är att kunna höja ljudet rejält. Jag har ett par megaworks 5.1 och vill kunna spela högre än om jag har fullt på alla reglage. Jag änvänder mig nu av en plug in vid namnet Enhacher och det fungerar bra, men det går inte att höja så mkt som jag vill. Borde väl finnas en plug in så man får (tex) 300% högre volym?

// Jacob

Permalänk
Medlem

jag förstår nog inte...

kan du spela högre än din inbyggda förstärkare klarar av att ge ?

du borde nog koppla in en kraftigare förstärkare istället för att "boosta" ljudet med något plugin

jag har datorn kopplad till en pioneer-stärkare och mina gamla infinity rs5000a och jag behöver definitivt inte kunna spela högre

tvärtom, jag har alla spalkar ställda ganska lågt eftersom det kan ge upphov till vissa störande ljud om dom står för högt (shuttle)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

jo men jag har ingen möjlighet att koppla så väl? eftersom jag har ett par megaworks.

Permalänk
Hedersmedlem

Du förstör bara ljudet när du gör så, men den som gör det snyggast är OctiMax. Den kostar dock pengar, så jag skulle hellre köpa ett par schyssta hörlurar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

har redan ett par schyssta lurar som är kopplade igenom en sidewinder gamevoice hub. och det blir ju tillräckligt högt...oftast. men jag vill ju spela högt med högtalarna jo jag märkte att ljudkvaliten blev dålig och det knastrade mkt i högtalarna med plug-in.

// yakke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
har redan ett par schyssta lurar som är kopplade igenom en sidewinder gamevoice hub. och det blir ju tillräckligt högt...oftast. men jag vill ju spela högt med högtalarna jo jag märkte att ljudkvaliten blev dålig och det knastrade mkt i högtalarna med plug-in.

// yakke

Haxxa Equalizern så får du högre ljud.

Permalänk
Medlem

Det är nog inet så mycket plug-i:ns fel som det är just det faktum att du höjer så mycket att ljduet helt enkelt blir distortat...

Det är nog bara att acceptera att du inte kan spela högre än om du har max. Jag kan inte tänka mig att det låter bra för 5öre, så jag kan itne riktigt förstå vad glädjen med sådan volym är om det låter förjäkligt?

Permalänk
Medlem

låter ej förjävligt på högsta. bara det att jag vill ha högre. har man en låt med bra kvalite så låter det itne dåligt med plug in...men tänkte bara om ni hade något tips på hur man fick högre än maxxat på regalgen...men tydligen så visste ingen

Permalänk
Medlem

Nej varför skulle man behöva det... Man har ju ljudet kopplat till en förstärkare om man vill förstärka ljudet. Svårare än så är det inte!

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Asså är det många som lyssnar på honom lr? asså han säger ju att han vill ha ett plugin så sluta tjata om stärkare... visst blir ljudet sämmre med plug-in men inte så man hör det om man spela tillräkligt högt för då susar det bara

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn