Permalänk
Medlem

iRiver h-140. Lite lång uppstartningstid och hittar inget program som är lika bra som iTunes men annars perfekt

Permalänk
Medlem

Har då en iPod 4G som jag kanske ska byta ut mot ett 1Gbs minneskort till min kommande p910i. Får se om jag gillar telefonen så mycket..

Ursäkta bildkvaliten..

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem

Har nu testat min iRiver iFP 799 ett tag och kan delge mina åsikter om spelaren

+ Ljudkvalitén
+ Batteritiden
+ Ogg

- Menysystemet/joystick
- Bruset
- Originallurarna
- Utformning

Precis som jag hade förväntat mig så var ljudkvalitén väldigt bra. Jag blev dock riktigt besviken på de medföljande lurarna som enligt många ska vara så bra. Det var först när jag pluggade i mina E3c som maskinen fick visa vad den går för.

Angående bruset vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Egentligen är det inget som stör när man lyssnar men själv tycker jag det är lite irriterande att bara veta om att det finns där. Detta problemet ska man dock kunna åtgärda genom att skicka in spelaren inom en inte allt för avlägsen framtid vilket jag också räknade med när jag köpte spelaren.

Personligen gillar jag inte joysticken och menysystemet speciellt mycket. Detta är nog bara en vanesak och eftersom jag inte haft spelaren speciellt länge har jag inte fipplat runt i menyerna så mycket.

Jag har aldrig tyckt att iRiver gjort snygga spelare så när jag såg 700-serien blev jag positivt överraskad. Den är dock inte gjord för att ha i fickan med sin trekantiga form.

Jämfört med min gamla MP-300 så tycker jag att de går en jämn match. MP-300 har dock ett litet övertag hittils men det är inte omöjligt att det kommer att ändras när jag lärt känna spelaren bättre och bruset är åtgärdat.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Creative Nomad Muvo 128mb

+ Liten, lätt och smidig perfekt när man t.ex joggar. 38 gram (med batt.)
+ Enklel att hantera.
+ Skit bra pris ! Bara 399:- går inte å köpa längre.
+ Mycket bra ljud för att vara så liten. 90 dB .
+ Skit enkel att öppna för att sätta i usp porten.

+ Snabb överföring.
+ Kan fungera som en portabel hårddisk på 128 MB.
+ Kräver ingen mjukvara.

- Ful design.
- Onödig repeterings knapp.
- Ingen Line Out.
- Dåligt placerade knappar.
- Tar inte emot midi låtar.
- Hörlurarna som medföljer är inte de bästa precis.

Pris 5/5
Ljud 4/5
Storlek 5/5
Design 3/5

Betyg: 5/5

Sammanfattning:
Vill du ha en prisvärd,batterisnål,billig,liten mp3 spelare så är den här den rätta !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

iRiver iFP-799

Denna spelare är kanon om det inte vore för det irriterande bruset och avsaknad av UMS. Visste inte om det när jag köpte den, lämnade tillbaka den direkt. Får bli en iAudio U2 nu.

Tycker de medföljande sennheiser mx400 lurarna är rätt bra, de spelar rent, men någon vidare bas är det inte att snacka om...

Tycker menysystemet och joysticken funkar klockrent. Hoppas bara iAudio är lika logisk.

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Fick en JoS MP-300 när jag fyllde år, en 256 MB, men den räcker åt mig. Jag visste med mig att den skulle kunna sända via FM, men också att den numera inte kan det tack vare PTS och överförmynderi... så... jag surfade runt lite och fann snabbt lite info och filer som gjorde att den kunde agera som den var tänkt. På en svensk sajt fann jag även chipet som plockats bort och nu är den som den är tänkt att vara. Räckvidden för FM-sändningen är väldigt, väldigt kort så jag kan inte alls förstå hur PTS kan resonera som de gör, men för att sända till sin stereo om man har spelaren nära, eller till bilradion -det fungerar kanon.

+ Plussidan:
Spelaren är väldigt snygg i mina ögon.
Sänder via FM om man själv "uppgraderar" spelaren
Bra menysystem
Bra ljud
Bra drifttid
Firmware-updates

- Minussidan
Fettfläckar på den snygga ytan, men det är knappast unikt på just denna spelare.
Standard utan FM-sändare
Någon konstighet i menysystemet gör att jag inte kan radera mappar, bara filer. Kanske kan ändras i firmware-update framöver.
Batteriluckan är lite ranglig, men ändå inte något riktigt problem

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veellan
Ipod 4g 20 gig.

+bra menyer
+lätt förstålig
+snygg
+bra lurar
+stor hdd

-dålig batteritid

Bra lurar? Jag tyckte också de var helt okey tills jag fick mina Shure E2c, nu tycker jag originallurarna låter sunkigt

Har själv en iPod 4G 20 GB. Minusen är väl att batteriet tar slut fort, spec. när man som jag ofta bläddrar bland låtarna (bakgrundsljuset tänds). Måste vänja mig vid att skapa spellistor Sen är det lätt att den blir repig.

Ska dock inhandla detta: http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=455815&...

Klarar inte stötar precis, men iPoden blir inte repig

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Avstängd

Har haft en Creative Muvo TX 512MB i snart en vecka och är grymt nöjd (sitter o lyssnar på Immortal med den nu). Får anses som ett kap för priset, gick på 181 euro(1639 kr) med frakt.

+liten
+lätt, 43g med batteri
+batteritid
+aaa (köpte laddningsbara på 800mAh)
+förvånansvärt bra ljud i dom medföljande knapparna
+lättläslig display med blå backlight
+kan användas som vanligt usb-minne, kräver ingen sladd
+gillar menysystemet o knapparna
+mic
+dom medföljande tillbehören, bältesklips och armband
+usb 2.0

- maxvolymen kunde varit högre även om den räcker för mig
- designen e väl inte den allra vackraste (256 modellen med vit batterihållare e snyggare)
- seg att starta upp (4-5 sek)

Jävligt nöjd hittils, rekommenderas!

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Jag har blivit grymt kär i nya Monolithen som swec recenserat (http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_041004_Monolith...). Dock vettifan om det är värt 2700:- för 512 mb, när man kan få en hårddiskmodell med 20gb för runt 3000:-. Vill även ha färgskärm, men verkar bara finnas på iRiver-modellerna med kamera, och kamera är inget jag vill betala för när jag har på mobilen..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag har numera en iRiver iFP-995 och även denna modell har färgskärm och saknar kamera. Måste säga att displayen är riktigt härlig. Ljudmässigt är den likabra som 700-serien.

EDIT: Ni kan ju kolla lite längre upp på sidan vad jag skrivit om iFP-799. Skillnaden är som redan sagt färgskärmen och inbyggt batteri. Brusar inte heller som 799 gjorde.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Jag har numera en iRiver iFP-995 och även denna modell har färgskärm och saknar kamera. Måste säga att displayen är riktigt härlig. Ljudmässigt är den likabra som 700-serien.

EDIT: Ni kan ju kolla lite längre upp på sidan vad jag skrivit om iFP-799. Skillnaden är som redan sagt färgskärmen och inbyggt batteri. Brusar inte heller som 799 gjorde.

Du har gjort mig förvirrad Vilken är det du har? Vilken är det som brusar och vilken har du recenserat ovanför?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare än en iRiver iFP-799 men bytte den mot en 995 eftersom jag inte tyckte om formen på 799:an. Det är alltså 799:an jag recenserat lite längre upp i tråden.

Anledningen till att jag nämnde den recensionen är att spelarna egentligen är identiska förutom just färgdisplay och form och det är alltså den (995) som inte brusar.

Jag kan helt ärligt inte förstå hur du kan missförstå att det är 799 jag recenserar när det klart och tydligt står det. Men jag hoppas att jag gjort det lättare att förstå nu.

EDIT:

Dessa plus och minus satte jag på 799. Jag ser dock inte menysystemet som något negativt längre nu när jag lärt mig det bättre:

+ Ljudkvalitén
+ Batteritiden
+ Ogg

- Menysystemet/joystick
- Bruset
- Originallurarna
- Utformning

Dessa plus och minus får 995:

+ Ljudkvalitén
+ Batteritiden
+ Ogg
+ Färgdisplayen
+ Utformning
+ Inbyggt batteri

- Originallurarna

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Har en iRiver iFP-1090

+grymt ljud!! 18+18mW
+Färgskärm
+kameran (kan nu ta multishot om man uppdaterar den)
+Ogg
+inbyggd barreri och håller länge Ca 35h
+ den har lite allt typ alarm osv

- är lite för stor
-ingen inbyggd usb måste ha sladd