Prioritet för program

Permalänk
Medlem

Prioritet för program

Finns det nåt sätt att ställa in prioritet för ett program, t.ex. i registret eller nåt?

Alla program har ju tyvärr inte den här inställningen och då fungerar det inte alltid så bra att köra programmet samtidigt som man spelar spel. Om man spelar mp3 samtidigt t.ex.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Du kan trycka gå in i aktivetshanteraren
högerklicka på processen och välj Prioritet.
Eller om du ska starta programmet med en viss prioritet så får du göra en bat fil med innehållet:
--
start /HIGH c:/spel/fps.exe
--
Du väljer prioritet med
LOW
NORMAL
HIGH
REALTIME
ABOVENORMAL
BELOWNORMAL

Permalänk
Medlem

Re: Prioritet för program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SamiRaj
Finns det nåt sätt att ställa in prioritet för ett program, t.ex. i registret eller nåt?

Alla program har ju tyvärr inte den här inställningen och då fungerar det inte alltid så bra att köra programmet samtidigt som man spelar spel. Om man spelar mp3 samtidigt t.ex.

Enkelt.

CTRL + ALT + DELETE
Aktivitetshanteraren
Fliken Processer
Välj önskad process och höger klicka
Ange prioritet

Funkar vad jag vet på samtliga windows med NT teknik (NT4, Win2k, XP)

Visa signatur

In The Real World
As In Dreams
Nothing Is Quite
What It Seems

Permalänk
Medlem

kan inte nån göra en .bat fil som innehåller allt utan sökvägen så man kan ändra den själv, jag vet nämligen inte hur man göra en bat fil.

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
kan inte nån göra en .bat fil som innehåller allt utan sökvägen så man kan ändra den själv, jag vet nämligen inte hur man göra en bat fil.

Skapa en text fil och redigera och döp om den eller spara som *.bat när du är klar.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|