Permalänk
Medlem

Nerladdnings gräns

någon som vet om man kan lura ISP på något sätt så att den förbannade gränsen försvinner. För jag vill inte att dom ska stänga ner min uppkopling. AC-net

Permalänk
Avstängd

Re: Nerladdnings gräns

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejniz
någon som vet om man kan lura ISP på något sätt så att den förbannade gränsen försvinner. För jag vill inte att dom ska stänga ner min uppkopling. AC-net

jo. allt som hänger ihop med AC-net ska man passa sig för...
Du får tunnla till någon du har fri trafik mot. dvs någon av däras peeringparters

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

Hur mycket trafik får ni per månad? Och vad kostar det?

Permalänk
Medlem

från 1.5gb mån/250kr till 6gb mån/430kr mån men har kollat lite och på Åselehus min ISPs hem sida står det att dom hyr av AC-net. men bär jag kör ip på http://www.all-nettools.com/toolbox så tar det en omväg till Song network innan AC. så jag vet fan inte riktigt hur det funkar. Blir förbannat snurrig.

Permalänk

1.5 Gb per månad?!?! Det var inte lite snålt det! Vad har ni för bandbredd på den linan?
Måste ju maxas ut på några dagar även om det är långsam uppkoppling.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

1mbit.. har tanakat 10 tror jag.. men nu har dom sänkt farten

Permalänk
Medlem

Men fyfan vad crap.
2 filmer så är det färdigt.
Fyfan alltså. 6 GB är inget vidare det heller.
Byt leverantör.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Men det är min kära mamma som har det. Jag hällsar på över sommarn bara. i lägenheten så har jag Adsl. men det skulle vara bra och få tanka lite mer