Permalänk
Avstängd

Abit AN7 VS DFI Lanparty rev.b

Tjena!

Mitt DFI Lanparty rev.b hade stora problem därför så skickade jag tillbaka kortet. Idag så ringde dem från overclockers och sa att de hade testat 3 st olika kort och alla hade samma problem. Kraftig undervolt :(:(, jag har inte lust till att få ett lika dåligt moderkort igen. Därför så har jag tagit hem ett ABIT AN7 istället.

Nu är min fråga, jag tänker volt modda detta kortet då jag vill upp i 250 fsb.

Har ni något att säga om detta moderkortet och vilken bios är bäst för kortet inom stabiltet och överclockningsväg.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Inaktiv

Vad är max FSB i bios på Abit AN7?

Permalänk
Medlem

Tror det är 250 som är max.

Synd att så många har problem med Lanparty, fast det kan ju bero på att kortet inte riktigt är gjort att köra i sådana extra FSB's bara för att man kan sätta det i bios.

Permalänk
Medlem

Re: Abit AN7 VS DFI Lanparty rev.b

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Tjena!

Mitt DFI Lanparty rev.b hade stora problem därför så skickade jag tillbaka kortet. Idag så ringde dem från overclockers och sa att de hade testat 3 st olika kort och alla hade samma problem. Kraftig undervolt :(:(, jag har inte lust till att få ett lika dåligt moderkort igen. Därför så har jag tagit hem ett ABIT AN7 istället.

Nu är min fråga, jag tänker volt modda detta kortet då jag vill upp i 250 fsb.

Har ni något att säga om detta moderkortet och vilken bios är bäst för kortet inom stabiltet och överclockningsväg.

exakt vad var det för problem? kraftig undervoltning? min nuvarande undervoltar lite men är inte alls så farligt...

edit: på tal om undervoltning, kollade just i cpuz, nu när jag har på 1.75vcore så voltar den mellan 1.728 till 1.760...hm...mkt konstigt...ska de verkligen vara så...skaffade oxå precis ett nytt levicom 500w nättag...

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Abit AN7 VS DFI Lanparty rev.b

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lv_88
exakt vad var det för problem? kraftig undervoltning? min nuvarande undervoltar lite men är inte alls så farligt...

edit: på tal om undervoltning, kollade just i cpuz, nu när jag har på 1.75vcore så voltar den mellan 1.728 till 1.760...hm...mkt konstigt...ska de verkligen vara så...skaffade oxå precis ett nytt levicom 500w nättag...

Det är inte nätagget, det är moderkortet.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Har hört att nf7 2.0 ska vara bättre, an7 är nytt och inte lika "moget" som nf7, dvs kan ha fler fel.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Abit AN7 VS DFI Lanparty rev.b

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det är inte nätagget, det är moderkortet.

ok

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Har hört att nf7 2.0 ska vara bättre, an7 är nytt och inte lika "moget" som nf7, dvs kan ha fler fel.

AN7 är nog moget nu.. ska nog köpa ett när jag får tid och har pengar... leta upp tictacs bios på xtreme den ska funka perfa(bios grejer som är taget från dfi biosen m.m), har kvar mitt bästa dfi kort som ej undervoltar, ändast lite hoppig vcore men ej så farligt.

Det där med undervoltingen.. Dfi gjorde ett stort misstag med detta kort tyvär det var att de använde en vcore krets som ger ut max 1.85 standard och därför vcore modda dfi kortet så det kunde ge ut 2.0vcore, tyvär med dålig komponent så vcoren undervoltar lite på de flesta korten men ej alla. Arnes + mitt + några fler har fått bra kort.

Om du ska köra AN7 så se till att nättagget kan ge 3.6v på +3.3v

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
AN7 är nog moget nu.. ska nog köpa ett när jag får tid och har pengar... leta upp tictacs bios på xtreme den ska funka perfa(bios grejer som är taget från dfi biosen m.m), har kvar mitt bästa dfi kort som ej undervoltar, ändast lite hoppig vcore men ej så farligt.

Det där med undervoltingen.. Dfi gjorde ett stort misstag med detta kort tyvär det var att de använde en vcore krets som ger ut max 1.85 standard och därför vcore modda dfi kortet så det kunde ge ut 2.0vcore, tyvär med dålig komponent så vcoren undervoltar lite på de flesta korten men ej alla. Arnes + mitt + några fler har fått bra kort.

Om du ska köra AN7 så se till att nättagget kan ge 3.6v på +3.3v

Jo det anser jag med efter att ha hängt på Xtreme systems så verkar detta moderkortet jävligt lovande med tanke på abits fenomenala stabiltet. Minns juh tiderna med NF7-S kortet det var helt underbart det kortet och är det än idag. Hoppas bara jag får ett fint exemplar av AN7 kortet. Okej det var inte bra av DFI jag hade gärna haft ett fint Lanparty men jag orkar inte få ett till defekt kort tar sådan tid att skicka fram å tebax korten.

Okej men jag ska nog inte modda kortet själv vet tyvärr inte vem som ska modda det, ingen här som kan voltmodda det åt mig :D?

Vore kalas ifall någon kunde PM,a ifall ni kan voldmodda aka voltmodda kortet..

Lastvikning du vet inte vilket bios som funkar bäst till AN7 kortet jag blir ganska förvirrad med de 30 sidorna om tictacs biosar. Vilken ska man ha?

iv_88: Mitt DFI undervoltade så pass mycket att jag inte fick den stabil i 133x13.5 bara pep och startade lite när de ville etc.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

an7ed8 ska visst vara det bästa... många som säger att det är stabilt.

har inte lyckats med min dator än riktigt vet inte vad det är som jävlas ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
an7ed8 ska visst vara det bästa... många som säger att det är stabilt.

har inte lyckats med min dator än riktigt vet inte vad det är som jävlas ...

Gissar på att det är därför du kör 2x512 mb som det jävlas tyvär du kör inte med cpc:disabled?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd

Update: Mitt moderkort anlände idag, har kopplat in det och fixat in en ny bios av Enduracell leker just nu i 240x9 klara fint genom sandra.

Update: 250x9 klara den i ett par sekunder men just nu leker jag i 245 fsb stabilt.

Bra att kunna veta är att jag har inte moddat kortet på något sätt.

Voltmodd mosfet bättre nord och sydkylning kommer inom ett tag.

Spänningarna på kortet är även mkt bra 12.30 5.20

ddr volten ligger på 3.25.

Jag är glad som fan, att jag har fått ett fint exemplar

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-