Windows krånglar även efter formatering

Permalänk

Windows krånglar även efter formatering

Har fått massa problem med burken igen, och nu börjar jag bli seriöst trött på windows. XP är precis lika kasst som alla tidigare versioner.
Hade fått mängder av olika maskar och spyware och annan skit, så till slut orkade jag inte längre utan formaterade och installerade om på nytt.
Men efter en hel dags krångel är problemen fortfarande kvar. Det som händer är att allt fungerar fint en stund, sedan går uppkopplingen segare och segare, och till slut blir det helt stopp. Då får man starta om datorn så funkar det en timme igen. Det kommer även upp en del underliga felmeddelanden och annat, dock utan information som jag klarar av att tyda. Nästa gång de dyker upp skall jag se vad det står och skriva upp det här. Jag får även upp en annorlunda utloggningsruta än den vanliga när jag skall stänga av efter att datorn börjat krångla.
Men nu till det jag stör mig kanske allra mest på. När jag trycker ctrl-alt-delete så dyker rutan upp som vanligt, men försvinner direkt igen. Varför blir det så? Det är enormt irriterande att inte kunna få fram den. Den är kvar mindre än en sekund innan den försvinner.
Jag använder XP:s innbyggda kassa brandvägg, jag har uppdaterat windows och jag har kört med Adaware, spybot osv. Massa skit hittas, men det hjälper inte på felet.
Vad kan det här bero på? Jag tog för givet att det skulle fixa sig när jag formaterade, men icke.

Permalänk

Windows Xp:s brandvägg e inte mycket att hurra för testa en annan F-secure tex. och se om det funkar bättre.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk

Jo, jag skall göra det. Men nu är det liksom för sent, nu är datorn smittad med nån skit. Ingen som känner igen det eller har något bra tips?