Hur står sig moderkortens inbyggda grafikkort?

Permalänk

Hur står sig moderkortens inbyggda grafikkort?

Hur står sig det inbyggda grafikkortet på det till exempel det här moderkortet jämfört med det Raedon 9000 128MB som jag använder nu? Att inget av dom är mycket att komma med vet jag, men till datorn jag skall bygga krävs inget extremt. Men jag vill ju helst inte gå ner i prestanda heller. Det jag är ute efter är ett litet smidigt moderkort med så många funktioner som möjligt integrerade.

Permalänk

VGA -Integrated GeForce4 MX GPU
-Integrated TV encoder
-NVIDA nVIEW dual-display architecture
-Support DVI (AGP-NV-DVI) and TV out (AV/S) cards

Är det inte 4MX som är som ett Geforce2?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Geforce 4 MX e ju geforce 4

geforce 2 mx är geforce 2..

de finns

Geforce2 MX
Geforce2 MX-200
Geforce2 MX-400

Geforce4 MX-420
Geforce4 MX-440
Geforce4 MX-460

Rätta mig om ja har fel.

I alla fall! Tvivlar på att det inbygga MX-Kortet e bättre än Radeon 9000 128mb!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
VGA -Integrated GeForce4 MX GPU
-Integrated TV encoder
-NVIDA nVIEW dual-display architecture
-Support DVI (AGP-NV-DVI) and TV out (AV/S) cards

Är det inte 4MX som är som ett Geforce2?

GF4MX bygger på GF2 korten och inte GeForce 4 Ti korten som man kan tro men GF4MX är fortfarande mycket bättre än ett GF2MX!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

mjo så e de kanske.. Geforce2 Ultra eller något.. men ändå.. tror på Radeon 9000 i detta fallet.. har aldrig gillat MX-kort. : )

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Kan det vara så? Mitt Radeon 9000 var ett budgetjort som jag köpte för snart två år sedan. Är det fortfarande bättre än dagens inbyggda?

Eller om vi säger så här. Skulle det inbygda räcka för att klara enklare 3D-spel som MoHAA och CoD? Jag har inga som helst problem med dessa spel på Radeon-kortet.

Permalänk
Medlem

de bör ju gå å spela på ett Geforce4 MX. men inte med några superinställningar för grafiken.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)