Permalänk
Medlem

Delning och säkerhet !

Hej !

Håller på och försöka få ett fungerande nätverk mellan 2 datorer samman kopplade med en router. Allt funka som det skall NÄSTAN. Kan inte skicka eller kopiera filler mellan datorerna till 100% så har några frågor jag vill ha svar på har sökt men inte hittat rikigt exat dom svaren jag vill ha:

1. Vad i Win XP ändrar man mellan Enkel och Avacerad fildelning ?

svar: Under mappalternativ tydligen.

2. Hur ställer man in användare/behörigheter enda som skilljer datorena är datorn namn inloggningarna på admin nivå är samma på bägge datorerna ?

3. Någon som vet om en bra guide på nätet på svenska hur man skall göra ?

MvH
Jonas"Husky"Andersson

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du kan hitta en hel del nyttigt i denna fråga
här.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Skulle tro att du kan hitta en hel del nyttigt i denna fråga
här.

/H

""frågor jag vill ha svar på har SÖKT men inte hittat rikigt exat dom svaren jag vill ha:""

Om du hade läst hela inlägget hade du inte behövt göra dej besväret att svara efter som jag redan gjort det där du föreslog är nämligen det första jag gör på denna sidan när jag vill ha INFORMATION.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Skönt att det finns sådana som skiljer sig från mängden och söker innan dom frågar. Dom flesta verkar nämligen göra tvärt om, därav mitt svar.

På fråga 2 svarar jag då:
Se till att ha samtliga aktuella användare upplagda på båda maskinerna och då med samma lösenord. Givetvis måste också datorerna ligga i samma arbetsgrupp. Du måste också dela ut samt ge berörda användare rättighete tiill de bibliotek du vill skall kunna nås från andra datorer.

Ett tips på fråga 3:
http://www.homenethelp.com/

Hoppas detta hjälper dig lite på traven.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte