Permalänk
Medlem

ey car2n_ ingen har sagt : ÅH, vilken fin idee som DU har kommit på...
Folk har komenterat den fina ideen med modden, och att han har gjort det snyggt. ...týckte att du hade lite dålig ton... orkar inte me de som alltid klagar, säg bara att det var en snygg, men inte helt nyidee så fattar vi alla vad du mena.

Ontopic.
snyggt! synd bara att man inte får se alla bilder, hoppas dom kommer upp snart. GW

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Bilderna ska komma upp igen imorgon enligt tripod. Men annars har jag nu uppdaterat tråden på passagen nu: http://hem.passagen.se/r_haaga/dragothica

Har aldrig sagt att jag kommit på grundidén med duschslangen eller kopplingsboxen, men hur vanligt är det t.ex. med ett gammalt Cd-rom skal som kopplingsbox? Jag eftersträver INTE att bli en kopia av Orac3, men jag gillade hans smarta lösningar.

Aja, tror ni fattar

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk

blev ju grymt bra, klar förbättring med dushslangar m.m,
nått helt annat, Var hittar alla folk dom snygga gravy mallarna, bilderna som de lätt går att gravera av, har varit sugen på att testa länge, men aldrig hittat nån bild som passat,
ps: din gravy blev fete grym, fortsätt i dom tackterna

Permalänk
Medlem

Det är bara att hitta ett bra motiv att gravera, tribals eller liknande kan vara enkelt att börja med. Jag ritar dom själva eller skriver ut färdiga bilder och sedan lägger dom under plexit. I början känns det svårt, men efter ett tag så går det jättebra.

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem

Du äger! Fan va snyggt! gj

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

fett jobb gilla graveringen

Permalänk
Medlem

fan vad snyggt det blev med duschslangarna En fråga från en mindre kunnig person...

Hur fick du igenom 4pins kontakterna igenom dusch slangarna ?

Permalänk
Medlem

Mycket tjusigt må jag säga

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
fan vad snyggt det blev med duschslangarna En fråga från en mindre kunnig person...

Hur fick du igenom 4pins kontakterna igenom dusch slangarna ?

förmodligen tog han loss kontakterna och trädde igenom kablarna och satte sedan fast kontakterna igen..antar jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen
ey car2n_ ingen har sagt : ÅH, vilken fin idee som DU har kommit på...
Folk har komenterat den fina ideen med modden, och att han har gjort det snyggt. ...týckte att du hade lite dålig ton... orkar inte me de som alltid klagar, säg bara att det var en snygg, men inte helt nyidee så fattar vi alla vad du mena.

Ontopic.
snyggt! synd bara att man inte får se alla bilder, hoppas dom kommer upp snart. GW

Första gången som jag faktiskt klagade på ett arbete, även om det inte var ett direkt klagande, jag vet att det stog att trådskaparn inte hade kommit på alla lösningarna själv, det står, och till nästa gång älgen, skriv rätt, inga felstavningar, inte så många som du har nu så man ka nta dig lite mer seriösare nästa gång, förstog din tanke bakom det hela ändå.

Måste säga att jag inte gillar gravering på plexi, men din blev grymt snygg, ha inte för mycket om Wolverine har på sin, no offense Wolverine.. du har fått konkurrens..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt gjort

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
förmodligen tog han loss kontakterna och trädde igenom kablarna och satte sedan fast kontakterna igen..antar jag...

det går ju göra så .. fast det är inte rätt

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är nu på plats, bilderna kommer i kväll Tackf ör att ni gillar modden..

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem

så lite så

Permalänk
Medlem

Vad är det för gummi du har över molexen till HD:n, vars köpte du den samt vilket artikelnr?

Permalänk
Medlem

Soviac: Det är krympslang.. Kan inte artikelnummer, men den är köpt på Clas Olsson. Kolla bara efter 19mm krympslang, annars säljer elfa det..

Det vart lite fördröjning med bygget nu pga vattenkylningen började läcka och kortslöt mitt moderkort, men tack och lov så funkar det fortfarande Ibland har man tur Så ikväll kommer fortsättningen på bygget

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
det går ju göra så .. fast det är inte rätt

Hur trär man igenom kablarna då ?

Permalänk
Medlem

Ny update!!

Vattenkylningen

Lördagens inköp: 1 st waterchill, 1 st 120mm titanfläkt, 2 st 80mm titanfläktar,
1st 120mm fläktgaller, 3 st IDE-kablar och fluorescerande markeringsfärg.

Dags att börja demontera datorn..

Började rita upp ett nytt fläkthål i fronten för en 120mm fläkt + radiator.

Fram med sticksågen Använde mig av ett blad från en metallsåg, kapade till den med dremeln.

Efter lite sågande så vart detta resultatet. Plexit gick lättare att såga
än jag någonsins kunde tänka mig.

Håller på monterar fläkten, fick använda mig av några brickor pga
skruvarna var längre än jag trodde.

Monterad och klar Jag valde titans fläktar för att jag älskar utseendet på dom.

Bort med kylflänsen på mitt Radeon 9800XT. Behövde dock en bit för kylning av minnena.

Och så var dom kapade och klara.

Kylblocket och flänsarna monterade.

CPU och northbridgeblocken monterade.

Har blandat färgen från markeringspennan med vatten och waterwetter.

Nu är hdd och radiatorn monterade. Mysigt

Det vart lite svårt att montera pga det lilla utrymmet.

Moderkortet har kommit på plats.

Börjar vattensätta systemet. Håller tummarna...

... och det som inte fick hända hände. Läcka!!
Jag hade inte tryckt in slangen i radiatorn ordentligt + slangen till cpublocket.

Här ser ni vattnet i datorn. Håller på spårar upp det med en uvlampa.
Jag trodde först grafikortet vart skadat, men det visade sig vara moderkortet som fick lite
vatten på sig och fuckade upp agp-porten. Dagen efter så funkade dock datorn felfritt igen *puuuuuh*

Här ser ni en titanfläkt, radiator och 4 hdd.

Äntligen är allting monterat och igång.

Här kommer lite bilder på datorn...

Och den obliatoriska före och efter

Före..

.. och efter

Och fan ta tripod! Så fort lite trafik kommer så lägger dom ner sidan.

Använd passagen istället igen: http://hem.passagen.se/r_haaga/dragothica/

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk

jag ser inte en enda bild:(:(

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Musikälskare

BILDer !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Läs längst ner på förra inlägget.

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk

helt okej.. fast jag vill se burken i dags ljus.. samt att jag tycker faktiskt att det är lite klantigt att inte trycktesta INNAN man slår på elen till burken som jag anser tillhör basic när man ska ha vattenkylning, att man testar det innan hårdvaran matas med spänning, du kan tvätta moderkortet i vatten om du inte har någon ström eller batteri i det, men med spänning så kortsluts det med lite otur.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Varför kör du Spray? det funkar ju på passagen kör enbart på den.. eller vad har du för ISP, borde du inte få typ 10MB hemsida utrymme?

men det ser iaf bra ut nu, jobbigt med läckaget, men som någon sa att man ska ju testa det först innan man kör igång datorn...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Av någon skum anledning så går det inte visa bilder från passagen, och spray lägger ner när det blir lite för mycket trafik. Jag har spray som ISP, ska ringa och klaga på fanskapet.

Japp, men tack och lov så funkade det

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem

Hehe, ok, trodde du hade nån av de mer "känd" ISP:n typ som BBB, Telia och Chello...

aja, inte mycke o göra åt, men hur mycket utrymme tar du på passagen nu, man får ju endast 20MB.... du, skaffa två passagen, sen hardu två sidor på din hemsida, första sidan som den ser ut nu, blir den full ere bar ao göra en ny sida som heter "sida 2"... som länkar till andra passagen sidan.. voila: 40MB hemside utrymme...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr.. Har 56k så spray är billigast. Har dock fått svar från spray som säger att dom har problem med sökprogrammet och råkar lägga ner sidor som inte har gjort något fel.

Jag ligger runt 10 mb på passagen, bilderna blir bara runt 40 kb så jag behöver itne så mycket utrymme.

Någon som har något tips om en gratis domän att ladda upp bilder?

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.