Permalänk
Medlem

Pong Shooter 1.0!

Tjao!

Har gjort klart version 1.0 av mitt spel Pong Shooter.
Det är alltså en Pong-klon med några betydande ändringar.
Här gäller det att skjuta bollen istället.

Nytt i 1.0 är möjligheten att skjuta sin motståndare. Förbättrad AI med svårighetsgrader. Helt ny grafik. Bollen studsar på mållinjen och man förlorar liv istället för att få poäng och självklart en massa buggfixar.

Screenshot:

Nedladdningslänk:
http://rippo.no-ip.com/uploader/uplfolders/upload0/pong_shoot...

Nästa steg är att fixa ljud och nätvärksstöd..
Kommentarer? Idéer?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

sant, men jag postade sista posten i den tråden och det går ju inte att dubbelposta.. plus att det är ganska stora förändringar och att den andra tråden börjat bli en aning gammal.
Om nån moderator tycker att det inte passar så är det bara att låsa tråden..

Permalänk

Hehe det var ju skitcoolt Bra gjort.

En sak jag störde mig lite på är att fönstrerna öppnas på samma ställe varje gång, även om jag flyttat det.

Edit: Skulle vara lite roligare om datorn var lite mer rörlig. Nu (antar jag) räknar den ju bara ut var bollen är i y vid en viss placering i x-led sen ställer den sig där och väntar

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk

fan vad najs!

Skitgrymt

edit: det är dock alldeles för lätt att klara på hard. Kör 100% och det är rätt enkelt att slå honom genom att skjuta honom mellan bollarna

Får väl sänka under 100%

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Medlem

tackar!

Det där med fönstrena ska fixas.
Håller även på å förbättrar AI lite.. Bl.a så ska den försöka ta sig tillbaka till mitten när den skjutit. Som det är nu har AI:n inget försvar mot att man skjuter honom. Det ska självklart också fixas och han ska även bli hetere på att skjuta tillbaka.

Permalänk

Kan informera om att det fungerar utmärkt i Wine V. 20040615, ganska underhållande men lite lätt även på svåraste.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint spel Rippo! Gratulerar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har kompilerat en linuxversion nu. Det vore kul om nån kunde testa om den fungerar, då jag inte har tillgång till någon linuxburk.

Spelet kräver att GTK+ 2.0 (or higher), Glibc-2.3 (or higher) and CUPS (Common UNIX Printing System) är installerade.

http://rippo.no-ip.com/uploader/uplfolders/upload0/pong_shoot...

Håller med om att datorn e lite för enkel att spöa. Hard är väl ungeför som Medium borde vara.. jobbar på det

Permalänk

Det fungerade finfint i Linux efter chmod 755 på "pong_shooter" och "surface". Och jag tyckte tom att det var ganska svårt, körde på medium. Iofs första gången, men så lätt som de andra säger att det var upplevde jag det inte Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Nice!

Men varför två olika applikationer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt och underhållande, men fixa så att datorn aktar sig för ens skott.