Klarar DIN dator doom3?

Permalänk

Hoppas att alla här har importerat från USA med one-day shipping för annars blir några folk sura

Permalänk
Medlem

Fps drops beror mest på för lite ram minne. Så är det i de flesta andra spel iaf.

Mr.Schnucky: Jo det kan man ju hoppas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Hoppas att alla här har importerat från USA med one-day shipping för annars blir några folk sura

Nepp...tar ju en dag för postkontoret i USA att få det, en dags flyg över till Sverige samt en dag för att få in det i respektive stad där kunden bor plus ytterligare en dag för kunden att få sitt avi ! Ovanstående dagar är naturligtvis arbetsdagar

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
3.2 GHz, 512 MB PC3200, 9800 pro 128 MB

Hackar i alla upplösningar, blir dock spelbart i 640*480 @ high i SP (20-60 fps) I multiplayer 1vs1 med 640*480 allting @ low så sjunker fpsen till 10 i eldstrider.
Är man ute efter singeplayerdelen så fungerar det helt okey, är man dock ute efter multiplayer så bör man skaffa en bättre dator.

Jag är ytterst tveksam till att spelet flyter med vissa system nämda ovan, har man 60 fps hela tiden så flyter det, annars inte.

knepigt.. jag spelar med datorn i sign. o det hackar inte alls.. visst blir det segt ibland dvs att musen e efter när man rör på sig men det är bara ibland.

Jag kör på 1024x768 o Medium

men som du nämner så e det en hel del segare över multiplayer.

(självklart har jag USA verren)

Permalänk
Medlem

ööööhh, va pratar Slizer om?
Antigen driver han med oss eller så spelar han betan (el så kör han defrag el nått samtidigt).
Jag kör det utan problem med ett gf5200 och ser ingen större anledning att uppgradera (kör i 800*600 och medium detail)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Nepp...tar ju en dag för postkontoret i USA att få det, en dags flyg över till Sverige samt en dag för att få in det i respektive stad där kunden bor plus ytterligare en dag för kunden att få sitt avi ! Ovanstående dagar är naturligtvis arbetsdagar

Man kan få ett packet inom 24h från US ifall man betalar några dollar extra och lite tur.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk

Jag kör 1024 high med 4ggr AA Fungerar nästan laggfritt.
Xp 2400+ @ 2400Mhz
2x 256MB PC 3200 Twinmos
9800Pro 128Mb

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Man kan få ett packet inom 24h från US ifall man betalar några dollar extra och lite tur.

Men jag tvivlar starkt på att många här vill/kan lägga 1000 kr plus på, t.ex. UPS sonicair, för att få hem ett spel som släpps här om 10 dagar, för att inte tala om att man kan "få" det gratis nu...

Så alla som säger sig ha det, lagligt, kan väl ta kort på sig sjävla hållandes spelkartongen. Borde väl vara lätt gjort.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Man kan få ett packet inom 24h från US ifall man betalar några dollar extra och lite tur.

Det kan nog iofs tänkas... Men för att redan få spelet nu skulle det väl fortfarande innebära:

* Kontaktperson i USA springer och köper spelet i butik som börjat sälja spelet innan det officiellt släppts.
* Denna person ringer bums ngn lämplig budfirma som plockar upp paketet.
* Mottagaren har tur och får spelet inom "vettig" tid.
* Kostnad: Gissning: 2-3x normalpris.

Visst, inte omöjligt, men sannolikt inte någon större mängd av folket här som är tillräckligt ivriga för att arrangera det hela, och dessutom då betala så pass mycket extra som jag tror man får räkna med.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vet inte om den här länken har varit uppe, men jag postar den iaf:
http://doom3.planet-multiplayer.de/article.php?133.100
Här kan ni se vad som rekomenderas för diverse upplösning.

Här ser ni bilder i 1024x768

Low:

Medium:

High:

Ultra High:

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulmix
Vet inte om den här länken har varit uppe, men jag postar den iaf:
http://doom3.planet-multiplayer.de/article.php?133.100
Här kan ni se vad som rekomenderas för diverse upplösning.

Här ser ni bilder i 1024x768

Ingen stor skillnad om man sakta scrollar ner men om man jämför low med ultra-high blir det en förjävlig skillnad =D

EDIT:

Fin bild =D

Permalänk
Medlem

xp3200+
2x512MB pc3200ddr
club3d 9800pro (128Mb)

Kör allt på max utan fsaa (ultrahigh)

Nemas problemas faktiskt
Ingen koll på fps, men flyter nästintillperfekt
Trots det så har jag köpt mig ett sapphire x800pro vivo

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
3.2 GHz, 512 MB PC3200, 9800 pro 128 MB

Hackar i alla upplösningar, blir dock spelbart i 640*480 @ high i SP (20-60 fps) I multiplayer 1vs1 med 640*480 allting @ low så sjunker fpsen till 10 i eldstrider.
Är man ute efter singeplayerdelen så fungerar det helt okey, är man dock ute efter multiplayer så bör man skaffa en bättre dator.

Jag är ytterst tveksam till att spelet flyter med vissa system nämda ovan, har man 60 fps hela tiden så flyter det, annars inte.

Antingen skrämmmer du oss eller så har du inte uppgraderat dina drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
3.2 GHz, 512 MB PC3200, 9800 pro 128 MB

Hackar i alla upplösningar, blir dock spelbart i 640*480 @ high i SP (20-60 fps) I multiplayer 1vs1 med 640*480 allting @ low så sjunker fpsen till 10 i eldstrider.
Är man ute efter singeplayerdelen så fungerar det helt okey, är man dock ute efter multiplayer så bör man skaffa en bättre dator.

Jag är ytterst tveksam till att spelet flyter med vissa system nämda ovan, har man 60 fps hela tiden så flyter det, annars inte.

Eh. Du måste ju ha misshandlat din dator på det grövsta sätt som finns. Testa med att installera drivrutiner och sånt. Eller typ. Installera om hela skiten.

Permalänk

Äntligen har jag fått hem min nya maskin, XP3000+ (400 mhz fsb), ABIT NF7-S, HIS Radeon 9800pro ICE 128MB, 1 GB PC3200. Det som överraskade mig mest var att det inbyggda ljudet var så pass bra. Vilket inte direkt lär göra Doom3 sämre direkt!

Nu är det bara vänta på att D3 dimper ner i den gröna lådan utanför dörren.

Fråga: På t.ex ett Radeon 9800pro, blir det stor skillnad spelledes om man har 256 MB ram på det jämtemot 128? Eller är det mhz som styr mest i ett sådant fall? Antar att det finns mer minne att skyffla texturer i, så jag hajar att det är bättre på det sättet, men gör det STOR skillnad eller är den försumbar? Alltså inte värd pengarna, typ.

Permalänk
Medlem

2500+ Barton klockad till 2.5GHZ
9800pro @ 9800XT
2x256mb OCZ pLAtinium

nå?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Äntligen har jag fått hem min nya maskin, XP3000+ (400 mhz fsb), ABIT NF7-S, HIS Radeon 9800pro ICE 128MB, 1 GB PC3200. Det som överraskade mig mest var att det inbyggda ljudet var så pass bra. Vilket inte direkt lär göra Doom3 sämre direkt!

Nu är det bara vänta på att D3 dimper ner i den gröna lådan utanför dörren.

Fråga: På t.ex ett Radeon 9800pro, blir det stor skillnad spelledes om man har 256 MB ram på det jämtemot 128? Eller är det mhz som styr mest i ett sådant fall? Antar att det finns mer minne att skyffla texturer i, så jag hajar att det är bättre på det sättet, men gör det STOR skillnad eller är den försumbar? Alltså inte värd pengarna, typ.

Du behöver inget bra ljudkort till D3 eftersom ljudmotorn drivs av processorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
2500+ Barton klockad till 2.5GHZ
9800pro @ 9800XT
2x256mb OCZ pLAtinium

nå?

RAM-minnet väger inte upp med allt annat, sikta in dig på 1000

Permalänk
Medlem

Jag har Athlon 1.4GHz, 800MB minne och Geforce 4200.

Det flyter på bättre än vad jag trodde. Visst det är hackigt för det mesta men det är snyggt och går klart att spela. Jag kör på High och 1024 upplösning med allt påslaget utom antialiasing.

Problemet verkar vara större områden, men det finns inte så många sådana, som tur är så verkar inte fienden göra att spelet blir långsammare så att det märks. Dvs är man i ett rum där det flyter på och det kommer en zombie så blir det inte direkt långsammare, och det är viktigt eftersom det blir svårt att spela om det börjar tokhack när man behöver skjuta.

Jag har inte slagit på fps-mätaren, vet inte riktigt var man gör det. Ser ut som att när det är som värst ungefär ca 10 fps annars, 15-25 för det mesta. Jag verkar vara mest cpu begränsad, eftersom det blir inte långsammare i högre upplösning. Det flyter på mer för mig än vad det gjorde i FarCry med relativt höga upplösningar.

/Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Jag har Athlon 1.4GHz, 800MB minne och Geforce 4200.

Det flyter på bättre än vad jag trodde. Visst det är hackigt för det mesta men det är snyggt och går klart att spela. Jag kör på High och 1024 upplösning med allt påslaget utom antialiasing.

Problemet verkar vara större områden, men det finns inte så många sådana, som tur är så verkar inte fienden göra att spelet blir långsammare så att det märks. Dvs är man i ett rum där det flyter på och det kommer en zombie så blir det inte direkt långsammare, och det är viktigt eftersom det blir svårt att spela om det börjar tokhack när man behöver skjuta.

Jag har inte slagit på fps-mätaren, vet inte riktigt var man gör det. Ser ut som att när det är som värst ungefär ca 10 fps annars, 15-25 för det mesta. Jag verkar vara mest cpu begränsad, eftersom det blir inte långsammare i högre upplösning. Det flyter på mer för mig än vad det gjorde i FarCry med relativt höga upplösningar.

/Andreas

Är det inte com_showfps 1? eller cm_showfps 1... eller var det cg_showfps 1... :S
Min kompis sa att det var samma som i q3 typ... och det är väl just cg_showfps 1?

Permalänk
Medlem

jag tror att mer minne hjälper upp prestandan en hel del... med 512 märker man att det blir lite trögt... tror att 1 GB+ är att rekomendera

Permalänk
Medlem

f97ao själv skulle jag köra iaf low-medium på den maskinen.. fast du verkar vara nöjd~~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du behöver inget bra ljudkort till D3 eftersom ljudmotorn drivs av processorn.

Man behöver väl dock någonting som ger bra ljud ut? Jag tror inte jag riktigt hängde med där, förklara gärna.

Permalänk

hörde att de va en kille som fick igång d med p3 733mhz radeon 7000 och 192 mb ram, gick nästan att spela

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk

Sitter på en AMD 2800+ @ 2224mhz, 512mb RAM och ett GeForce 4 Ti4200 (spec med 8x agp) och spelet funkar för mig i hög detaljnivå i 800x600.....wihu

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Tror ni ska ta och undvika att dra några slutsatser om att det är spelbart i 1024x768 med high settings på en xp 2400 och ett ti4200 samt 512 Mb ram som en del hävdar. Om man nu inte tycker 5-15 fps är spelbart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
ööööhh, va pratar Slizer om?
Antigen driver han med oss eller så spelar han betan (el så kör han defrag el nått samtidigt).
Jag kör det utan problem med ett gf5200 och ser ingen större anledning att uppgradera (kör i 800*600 och medium detail)

Kan ju säga att jag testat på 3 andra liknande datorer med samma resultat. Vi kanske upplever hack på olika sätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Eh. Du måste ju ha misshandlat din dator på det grövsta sätt som finns. Testa med att installera drivrutiner och sånt. Eller typ. Installera om hela skiten.

Datorn är nyformaterad med alla de senaste drivrutinerna som går att hitta. Alla andra spel flyter perfekt.

Och nej, det är inget fel på min doom3-version.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk

Kanske kan ha något att göra med att Slitz inte accepterar fps under 60. Det är nog tufft att hålla i D3.

Permalänk

snacka om att ja måste uppgradera...*suckar*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
3.2 GHz, 512 MB PC3200, 9800 pro 128 MB

Hackar i alla upplösningar, blir dock spelbart i 640*480 @ high i SP (20-60 fps) I multiplayer 1vs1 med 640*480 allting @ low så sjunker fpsen till 10 i eldstrider.
Är man ute efter singeplayerdelen så fungerar det helt okey, är man dock ute efter multiplayer så bör man skaffa en bättre dator.

Jag är ytterst tveksam till att spelet flyter med vissa system nämda ovan, har man 60 fps hela tiden så flyter det, annars inte.

Nått är felande om du får så där dålig prestanda.

Är det nån som vet om det är några fina moddar på gång till doom (förutom co op modden)?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e