Fable (Projekt Ego)

Permalänk
Medlem

Fable (Projekt Ego)

Har väl ändå vart rätt tyst om detta spel? Av vad jag sett så verkar det helt lysande, grym spelidé, ett klart köp!

Kolla bara dessa två filmer:

http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_fable_e3_2k4_battle.ht...
http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_fable_e3_2k4_village.h...

Har förbokat från webhallen för 549 kr, tycker jag ni också ska göra

http://www.webhallen.com/prod.php?id=10229

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

ser väldigt lovande ut men skulle det inte släppas 14 september?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

om jag dömer utifrån vad jag sett på filmerna kommer nog inte det här spelet bli något särskilt.

Permalänk

Hittar ingen pc version på webhallen, jag som hade för mig att det skulle komma ut till pc först.

Permalänk

Tycker spelet verkar vara bläääää...Han nämnde typ 8 gånger att man kunde gifta sig i spelet i det där reportaget i Kontroll...
" Spelet är så fritt, t ex kan man gifta sig. När man gjort det kan man gå till en annan by och gifta sig! Å en lite rolig grej med spelet är att man kan gå och gifta sig med vem man vill!"

Permalänk
Medlem

Det är ju bara tragiskt att ännu ett lovande spel verkar gå pt helvete pga utav konsolerna, Det skall ju vara Xbox Exlusivt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är ju bara tragiskt att ännu ett lovande spel verkar gå pt helvete pga utav konsolerna, Det skall ju vara Xbox Exlusivt.

Jaha? det har ju aldrig varit på gång till pc så vad gnäller du i? Från första början utanonserades det här som ett exklusivt xboxspel.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

Jaha? det har ju aldrig varit på gång till pc så vad gnäller du i? Från första början utanonserades det här som ett exklusivt xboxspel.

Men käft, sluta gnälla på han, saken blir ju inte mycket bättre av att det alltid har varit ämnat åt xbox, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Jaha? det har ju aldrig varit på gång till pc så vad gnäller du i? Från första början utanonserades det här som ett exklusivt xboxspel.

inte sant, det skulle komma till pc från början iallafall va jag hörde när jag först fick nys om det här spelet för några månader sen.

personligen tror jag att det här spelet kan bli verkligen hur bra som helst, och jag tror att om någon ska lyckas med ett spel som detta så är det Peter Molyneux och lionnhead studios.

edit:stavfel
edit2: jag skriver som en kråka

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red com
inte sant, det skulle komma till pc från början iallafall va jag hörde när jag först fick nys om det här spelet för några månader sen.

personligen tror jag att det här spelet kan bli verkligen hur bra som helst, och jag tror att om någon ska lyckas med ett spel som detta så är det Peter Molyneux och lionnhead studios.

edit:stavfel
edit2: jag skriver som en kråka

Jag håller med dig, det här spelet kan bli hur bra som helst!!
Det gäller bara att dom lyckas med friheten (jag vill kunna leka ninja) och sen det som morrowind misslyckades med: striderna
Och på båda punkterna ser det rätt så bra ut om man kollar på trailerna!

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är ju bara tragiskt att ännu ett lovande spel verkar gå pt helvete pga utav konsolerna, Det skall ju vara Xbox Exlusivt.

Löjligt. Skaffa en konsol om du vill spela det helt enkelt. Man kan ju vända på det och säga att en massa spel går åt helvete för att de endast släpps på PC.

Vad gäller Fable så är det ännu ett av Peter Molyneuxs små hypebarn där det utlovats massa fantastiska grejer, och sedan så har de plockat bort funktion efter funktion för att de inte var möjligt att ha med i spelet. Många lär bli besvikna om de gått på all hype, men för egen del så har jag inte hoppats för mycket och tror nog att det kan bli ett hyfsat västerländskt action-RPG, förutsatt att de fixar framerateproblemen som funnits i de trailers jag sett.

red com: Fable har varit Xbox-exklusivt ända från början. Däremot finns det ett PC-spel från 1997 som också heter Fable, kanske är det du tänker på.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli asgrymt... Hoppas att det släpps på PC också.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

ser väldigt coolt ut !

Permalänk
Medlem

Mest troligt så kommer det till PC med fast om 1-2 år eller så.
Dom gör nog som Rockstar gjorde med GTA3.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Det vore ju konstigt om dom inte släppte det till PC faktiskt... Men som sagt, det tar väl ett tag extra. o_O

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Löjligt. Skaffa en konsol om du vill spela det helt enkelt. Man kan ju vända på det och säga att en massa spel går åt helvete för att de endast släpps på PC.

Vad gäller Fable så är det ännu ett av Peter Molyneuxs små hypebarn där det utlovats massa fantastiska grejer, och sedan så har de plockat bort funktion efter funktion för att de inte var möjligt att ha med i spelet. Många lär bli besvikna om de gått på all hype, men för egen del så har jag inte hoppats för mycket och tror nog att det kan bli ett hyfsat västerländskt action-RPG, förutsatt att de fixar framerateproblemen som funnits i de trailers jag sett.

red com: Fable har varit Xbox-exklusivt ända från början. Däremot finns det ett PC-spel från 1997 som också heter Fable, kanske är det du tänker på.

Det jag syftade på var mest att det skulle vara ett utmärkt PC spel, för vad jag har fått höra så skall det vara helt Xbox exlusivt. Inte bara för konsolerna, utan även för PC. Och jag hade även för mig att Pcgamer för ett herrans massa år sedan skrev om spelet, långt innan Xbox ens vart aktuellt. Mycket möjligt att jag har fel, men det sitter och nitar i hövvet. Skall jiddra bland tidningarna och se om jag hittar något.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det jag syftade på var mest att det skulle vara ett utmärkt PC spel, för vad jag har fått höra så skall det vara helt Xbox exlusivt. Inte bara för konsolerna, utan även för PC. Och jag hade även för mig att Pcgamer för ett herrans massa år sedan skrev om spelet, långt innan Xbox ens vart aktuellt. Mycket möjligt att jag har fel, men det sitter och nitar i hövvet. Skall jiddra bland tidningarna och se om jag hittar något.

Jaha, jo visst är det retligt när spel man väntar på blir exklusivt för en plattform man i övrigt inte är intresserad av. Men så finns det ju spel som går åt andra hållet också, som Psychonauts som nu tydligen ska även ska släppas till PC.

Permalänk
Medlem

Xbox exlusivt brukar väll bara betyda att det bara kommer till xbox bland konsoler.

Permalänk
Medlem

Verkar fett. Ett givet köp kan man säga.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Fable (Project Ego) har alltid och kommer alltid att vara enbart till XBOX. Utväcklarna sade för något år sedan att det skulle vara kul med en PC version men det skulle bli för mycket arbete...

Själv har jag följt spelet ända från början och bara väntar på att få lägga vantarna på det.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört och läst om Fable (följt det ganska länge, köpte tom med min Xbox för att spela det) så har det inte kommit nått officielt uttalande om att släppa spelet på PC men om jag inte minns helt fel så sa dom i nån intervju att dom uteslöt inte möjligheten att Fable kommer till PC.

Men än så länge så kommer Fable endast till Xbox, så dom som vill spela får skaffa en Xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Vad jag har hört och läst om Fable (följt det ganska länge, köpte tom med min Xbox för att spela det) så har det inte kommit nått officielt uttalande om att släppa spelet på PC men om jag inte minns helt fel så sa dom i nån intervju att dom uteslöt inte möjligheten att Fable kommer till PC.

Men än så länge så kommer Fable endast till Xbox, så dom som vill spela får skaffa en Xbox.

tror inte att MS skulle vara så korkade att dom ett av xboxens största dragplåstrer till PC.

Och är det 14 september som gäller eller har dom ändrat datumet igen?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
tror inte att MS skulle vara så korkade att dom ett av xboxens största dragplåstrer till PC.

Och är det 14 september som gäller eller har dom ändrat datumet igen?

Halo?

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer att komma någon Xbox Live funktion?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
tror inte att MS skulle vara så korkade att dom ett av xboxens största dragplåstrer till PC.

Och är det 14 september som gäller eller har dom ändrat datumet igen?

Err...om jag förstår dig rätt så menar du att MS inte skulle vara så korkade och släppa Xboxen största dragplåster till PC? (du har skrivit lite konstigt) Så klart dom kommer släppa det till PC om dom ser att dom kan tjäna pengar på det. Finns inte ett företag i världen som inte skulle göra det.

Dock så kommer du inte släppa det 2-3 månader efter Xbox releasen utan snarare 6-12månader efter just pga av att det ska vara Xbox exklusivt.

Sen finns det lite FAQ's och mer info på : http://www.lhtimes.com/faqs/fable.htm

men mest info kan man få på :

http://forums.xbox.com/ShowForum.aspx?ForumID=158

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Err...om jag förstår dig rätt så menar du att MS inte skulle vara så korkade och släppa Xboxen största dragplåster till PC? (du har skrivit lite konstigt) Så klart dom kommer släppa det till PC om dom ser att dom kan tjäna pengar på det. Finns inte ett företag i världen som inte skulle göra det.

Dock så kommer du inte släppa det 2-3 månader efter Xbox releasen utan snarare 6-12månader efter just pga av att det ska vara Xbox exklusivt.

Sen finns det lite FAQ's och mer info på : http://www.lhtimes.com/faqs/fable.htm

men mest info kan man få på :

http://forums.xbox.com/ShowForum.aspx?ForumID=158

Jo, men MS vill ju sälja xboxar, och varför skulle folk köpa en xbox om alla bra xboxspel släpps till pc några månader efter?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Jo, men MS vill ju sälja xboxar, och varför skulle folk köpa en xbox om alla bra xboxspel släpps till pc några månader efter?

6-12 månader är inte precis "några månader" och dom kommer nog sälja boxar nu då Fable kommer om dom flesta inte redan köpt en för att spela Fable.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Vet någon om det kommer att komma någon Xbox Live funktion?

Kan tänka mig att det blir DLC, men multiplayerbiten skippade de.

Permalänk
Medlem

Tror Fable kan bli väldigt bra Blir väl att köpa en Krysslåda om det inte släpps till PC.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk