Bredbandsbolaget köper upp Bostream

Permalänk
Melding Plague

Bredbandsbolaget köper upp Bostream

<font style="font-size: 10pt"><b>Bredbandsbolaget köper upp Bostream</b></font> <small class="small">tisdag 10 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.bostream.com/controller.php?action=news&newsId=38&..." target="_new">Bostream</a> publicerade idag ett pressmeddelande där de tillkännager att de köps upp av Bredbandsbolaget. Detta betyder att Bredbandsbolaget nu har hela 275000 abonnenter, där deras nyförvärv av Bostream står för 104000 av dessa. Detta skriver Bostream om uppköpet:<br /><br />"<i>De två populäraste operatörerna utmanar nu Telia gemensamt Bredbandsbolaget köper Bostream och blir därmed den i särklass största konkurrenten till Telia på den svenska bredbandsmarknaden. Förvärvet av Bostream innebär att två snabbväxande företag går samman för att utmana Telia och erbjuda konkurrenskraftigare bredbandslösningar till allt fler abonnenter i Sverige. </i>"<br /><br />Hurvida detta är bra eller dåligt för marknaden är svårt att säga - Telias marknadsövertag minskar, men den totala konkurrensen på marknaden tunnas ut. Speciellt inom DSL-marknaden där Bostream är väldigt stora. <br /><br />Hur detta påverkar Bostreams nuvarande abonnenter är ännu okänt, dock har man sagt att "<i>Bredbandsbolaget ser en möjlighet att föra över en stor andel av Bostreams abonnenter till det egna bredbandsnätet</i>". Detta uttalande lämnar dock en hel del öppet för tolkning.<br /><br />För er som vill läsa mer finns pressmeddelanden från <a href="http://www.bredbandsbolaget.se/se/content.jsp?t=5&s=17" target="_new">Bredbandsbolaget</a> och <a href="http://www.bostream.com/controller.php?action=news&newsId=38&..." target="_new">Bostream</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Va faan, jag mejlade precis Sweclockers om detta!
Aja, bra att den kom upp iaf

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

jag som har bostream

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xezor
jag som har bostream

Hehe, jag med. Hoppas vi får behålla våra fasta IP-adresser

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

va fan?! detta är ju sjukt! trodde bostream var större än BBB!!

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

BBB är väll en bra leverantör så dom får gärna expandera lite;)
offtopic kan man få BBB bara man har fiber även om det är ett lokalt bolag som lägger ut den (Varbergs Energi)?

edit: fick reda på det själv det krävdes bara 5 mail för innan supporten svarade(dom svarade men inte på min fråga innan i mail 5). Dock var det samma person som skickade de 4 första;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ojdå, hoppas inte detta leder till högre priser och mindre konkurrans bara.

Permalänk
Medlem

attans

stora bolag och lite konkurens är aldrig bra, dock är ju bredbands bolagets syn på priser helt ok.
Så det återstår väll att se vad som händer.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

Jag har haft "bredband" i mer än fyra år... Fick vara Bostream-kund i knappt en månad.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hoppas de börjar med 10/10 uppkopplingar igen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Ojdå, hoppas inte detta leder till högre priser och mindre konkurrans bara.

blir nog tvärtom, BBB/Bostream kommer nog pressa telia och tvärtom så jag tror detta är bra för konkurransen

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Goodi goodi!

Permalänk
Medlem

Jaha och jag som föredrog Bostream mot BBB pga de fasta ip-adresserna, då får vi se vad som händer med dem nu då

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Förlorar jag min fasta IP hos Bostream så flipper jag över!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

jo samma här, min fasta ip SKA va kvar, annars blir det revolution!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Jag har haft fast IP som kund hos Bostream – kommer jag att få behålla det?
Ja, du kommer att få behålla din fasta IP-adress.

Jag är kund hos Bredbandsbolaget – kommer jag att kunna få fast IP-adress?
Ja, vi kommer inom kort att börja erbjuda fast IP-adress som en tilläggstjänst.

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Avstängd

Stäng aldrig av datorn, så har du kvar din ip adress, svårt?

Permalänk
Medlem

jag har haft min dator avstängd i 6 dagar i sträck och ändå fått samma ip (BBB)

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Permalänk

om din adress e ledig varje gång du startar upp din dator så får du den igen , så e de med alla bbb´s abbonenter så att få nytt ip händer inte såå ofta.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Jag har haft fast IP som kund hos Bostream – kommer jag att få behålla det?
Ja, du kommer att få behålla din fasta IP-adress.

Jag är kund hos Bredbandsbolaget – kommer jag att kunna få fast IP-adress?
Ja, vi kommer inom kort att börja erbjuda fast IP-adress som en tilläggstjänst.

Vart hittade du den här infon ?

/jokke i jymden.

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem

Tror att priserna blir lägre eller lika, men inte högre. För det första så har de En riktig stor "fiende" telia. För det andra kommer BBB att ha MÅNGA nya kunder. Så de kommer att ha mer pengar, Då kan dem oxå utveckla nya produkter. Snabbare bredband!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
jo samma här, min fasta ip SKA va kvar, annars blir det revolution!

Lätt! Seriöst asså. Får jag inte behålla den avslutar jag det och fixar Telia bara för att vara jävlig.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Bostream hade inga möjligheter att överleva. Dom hade ju tappat så många kunder på sistone bl.an så gick det en del över till BBB. Jag och mina kompisar övergav Bostream för BBB.
BBB erbjöd mer; Snabbare uppkopling, mail, tjänster osv. För samma summa pengar till och med billigare 40-50 kr.
BBB tycker jag har alltid haft låga priser. Sen e ju så att Telia e störst men BBB e inte enda konkurenten på marknaden, så fortfarande kommer det att finnas konkurents kraftiga priser.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar ganska bra, ska man kunna utmana telia på allvar måste man vara stora, ha stor täckning och många nöjda kunder. kan nog bli ett hårt krig mellan dem på ställen där både telia och bbb/bostream finns.
Btw, förslag på nytt företagsnamn: BBBB eller 4B

Om det där med att de kan koppla ihop näten stämmer så kanske möjligheten finns att många som nu har bostream 2mbit eller däromkring kommer att kunna få bbb:s 10Mbit istället, och det vore ju inte helt fel.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Vi får se vad som händer, spännande är det dock att se hur Telia blir utmanat så här;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Asså var får dom pengar ifrån? tycker dom borde ha en trasslig ekonomi nästan..

kan ju inte va billigt att köpa upp hela det...

Permalänk
Medlem

edit: d va inget

Permalänk
Medlem

wee jag kommer få snabbare bredband i oktober