Permalänk
Medlem

intrång på datorn

fick upp ett medelande på min brandvägg att någon scannar min dator o fick upp ett ip på vem det var går det att finna vem det tillhör o anmäla intrång eller ?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

http://security.symantec.com/ssc/vr_main.asp?langid=ie&venid=...

Fast förmodligen så får du nog bara dennes ISP.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Hedersmedlem

Varför skall du anmäla någon för intrång när inget intrång skett?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

försök till intrång?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror på vad "scannar" innebär i det här fallet.
Om det görs i väldigt stor skala kanske det bryter mot den andre killens ISPs netikett-regler, men om det bara handlar om enstaka anslutningsförsök tror jag du får svårt att engagera någon.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Posta en logg eller något... du kan inte abuse reporta någon utan bevis...