Permalänk
Medlem

Ansluta till flera servrar/nätverk?

Har en liten fundering... Är det möjligt att man på samma dator ansluter till 2 st servrar som båda annars kräver varsin dator för att kunna vara inloggad samtidigt på?

Alltså, jag menar att man har en användare och lösen till vardera servern, är det då möjligt att vara inloggad på båda med samma dator? Kan man logga in på ett annat nätverk när man redan är inloggad på ett helt enkelt?

Kanske lite tjorvigt förklarat men jag är inte så bra på att få till sånt=) Aja, alla svar uppskattas=)

Visa signatur

äsch...

Permalänk
Avstängd

Inte om det rör sig om 2 olika domäner.. Din dator kan bara vara medlem i en domän i taget..

Men om servrarna saknar allt vad säkerhet heter så kan du se till att få behörighet att mappa upp utdelade resurser på båda servrarna samtidigt.

(meny Verktyg & Anslut nätverksenhet.. Ange ev. alternativt användarnamn & lösen)

Permalänk
Medlem

Om det finns en fungerande trust mellan nätverken eller domänerna är det inga problem att komma åt resurser på dom två servrarna, men du kan bar vara inloggad på en av dom..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Man kan endast vara inloggad på en domän åt gången. På mitt jobb har vi flera olika domäner att välja mellan.
Dock är det bara en av dem jag får logga in på. Jag har ingen behörighet till de andra.
Så visst kan man logga in på flera domäner så länge man har behörighet till dem.
Man kan endast vara inloggad på en av domänerna åt gången.
Sedan kankse man har rättigheter att komma åt vissa tjänster som finns i en annan domän som tex. vissa dokumentmappar mm.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)