Permalänk
Medlem

Skit Dc!!

nu börjar jag bli riktigt trött på dc nu står det hela tiden "Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode" när jag försöker få min filelist, hubben körs också på min dator. Sitter bakom en D-link 604+ som snart åker in i väggen riktigt hårt?? vad är felet igentligen??

Permalänk
Medlem

Fick samma problem när jag hade hub på min server och anslöt med min dator (över WAN). Fick köra passivt, då funkade det. Testa det...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

noob: de har jag redan gjort

Permalänk

hade samma problem jag me.. du kommer in på din hub va? ja du har redan gjort det säger du.. men har du öppnat port 1412.. men d har du nog gjort.. hehe.. hoppas du hittar felet..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Du har inte dynamiskt IP?

Du har inte fått ett nytt IP utan att ställa in det i DC?

Permalänk
Medlem

Du har antingen skrivit in fel ip(ditt extärna ip måste det vara, www.showmyip.com) eller port, i settings. (Porten måste vara öppen mot internet också).

Permalänk

Du har fel IP inställt. Om du kör hubben på samma dator som klienten måste du använda ditt _interna_ IP för att hubben ska förstå det. Den gämnför nämnligen vilket IP den ser att du är ansluten ifrån och vilket IP din klient skickar i $ConnectToMe. Om de inte stämmer spottar hubben ur sig det meddelande du upplever. Jag tror inte att hubben vidarebefodrar ditt $ConnectToMe när den upptäcker detta fel, och du kommer därför så svårt att tanka från någon En möjlighet skulle vara att byta hubsoft till en som inte kollar detta så noga. Det är bara Y-Hub som visar ett sådant meddelande, men jag vet inte om andra hubsofts ignorerar när du har fel IP i $ConnectToMe eller om soften släpper meddelandet utan att säga till.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"