Permalänk

Byta IP

Är det någon som kan säga något sätt att byta mitt ip på?
Jag har försökt med iponfig /release sen /renew, men det funkar inte. Vad jag än försöker med så slutar jag ändå upp med samma IP som förut.

Jag sökte i forumet men fick inga träffar om en annan sådan här tråd, om någon av er känner för att be mig att söka.

Permalänk
Medlem

mest troligt så kör din leverantör med korrekt DHCP-inställningar, dvs att du alltid får samma IP baserat på ditt nätverkskorts MAC-adress, förutsatt att ingen annan fått det tilldelat.

Om du har kunskap så prova byta MAC-adress på ditt nätkort (finns verktyg för detta, sök på Google) annars får du prova släppa och begära nytt tills du eventuellt får ett nytt IP.

Det kan också hända att ISP'n inte alls följer DHCP, utan tilldelar en och samma uppkoppling samma IP hela tiden.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

du kan skriva in en egen mac-adress, då borde du få ett nytt IP (funkar för mig på telia adsl iaf).
enhetshanteraren->nätverkskort->avancerat->nätverksadress.