Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget

Tja, har tänkt att beställa bredbandsbolagets 24mbits tjänst men det känns lite tungt att inte veta hur lång leveranstid det är på det, det står 3veckor på hemsidan men det låter lite mkt, någon som har erfarenheter av det och vet om det går snabbare eller saktare?

Permalänk
Medlem

Jag har hittills 7 veckors försening på min leverans. Till mig säger dom att underleverantören har problem och att det är därför det dröjer. Så räkna inte med 3 veckor i dagsläget.

Permalänk
Medlem

då får det bli telia 8/1 istället, hört att det ska vara stabilare leveranstider, inte så roligt att sitta där utan att vara uppkopplad

Permalänk
Medlem

ja, hellre 3ggr så långsamt bara man får det några veckor snabbare!

Permalänk
Medlem

knasibas, telia levererar nog i tid skulle jag tro. Men risken är ju rätt stor att du ångrar dig om en månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roofa
Jag har hittills 7 veckors försening på min leverans. Till mig säger dom att underleverantören har problem och att det är därför det dröjer. Så räkna inte med 3 veckor i dagsläget.

Skanova verkar ha ganska stora problem med sina leveranser i dagsläget... då har antagligen alla leverantörer problem med leverans... för utom telia då förståss... ;P

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju helt klart väntat ett tag för att få 24mbit från BBB än att panik-införskaffa 8mbit från Telia.

Hold u'r horses säger jag, och vänta hellre på BBB.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Skanova har haft leveransstopp för samtliga operatörer bortsett sin egen tjänst, en hel PTS-grej det där.

Dock ska det inte längre råda förseningar så som jag förstått det.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
Jag hade ju helt klart väntat ett tag för att få 24mbit från BBB än att panik-införskaffa 8mbit från Telia.

Hold u'r horses säger jag, och vänta hellre på BBB.

Precis det jag gjorde, istället för att vänta någon månad på mitt Scream VDSL ... och jag ångrar mig inte en sekund. Tappade visserligen massa, men det tog 1 1/2 vecka att få Telias ADSL.. då hade jag varit utan internet i 3 MÅNADER.. eftersom bostream kopplade ut mitt xstream men aldrig kopplade in mitt VDSL... men modemet fick jag, det roliga är att jag fortfarande har kvar båda modemen. Samt inte fått någon returfraktsedel från bostream, de lovade att de skulle skicka det. Så att jag inte skulle få betala men den kom aldrig... och INTE en chans att jag betalar för att skicka tillbaka VDSL modemet. Så det står hemma och skräpar och har gjort i snart ett halvår nu

Permalänk
Medlem

Iofs spelar det nog inte så "stor" roll om man har 8 eller 24.... finns inte så mycket du kan utnyttja dina 24mbt på.

Jag har telia nu och det är sällan jag utnyttjar min DL fullt ut och när jag väl gör det spelar det inte så stor roll om det tar 10min o hämta eller 20min.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Avstängd

det är ul man vill ha! 10/1 är tillräckligt bra från BBB, skulle vara trevligt om de kunde öka till 3Mbit ut iaf!10/3 adsl eller så det vore nått!!!!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Jultomten.. yes.. det vore fint.. men det är väl bara adsl2+ som klarar mer än 1 mbit upp va?

Permalänk
Medlem

ja och det är det dom använder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
det är ul man vill ha! 10/1 är tillräckligt bra från BBB, skulle vara trevligt om de kunde öka till 3Mbit ut iaf!10/3 adsl eller så det vore nått!!!!

Ja, det borde de göra!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miiicke
ja och det är det dom använder

Nej, enligt en annan post här på forumet är BBB's 10/1 tjänst ADSL, inte ADLS2+. Trodde också förut att det var ADSL2+ men det var det tydligen inte. Sök så hittar du nog den tråden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd

nix 10/1 är adsl1 eller vad man ska säga

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Jag har BBB 10/1 Mbit och det duger gott och väl, Tips från mig är att hakvar sitt bredband tills det nya är inkopplat om man har pengar vill säga. Jag gjorde som så att BBB skulle säga upp mitt comhem bredband och gjorde dom men jag stänger alldrig av min dator så jag kunde va uppkopplad fram till mitt bbb kom och då testade jag loggaut och sen in igen men det gick ej så det verkar som att comhem kan inte stänganer en.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB