Permalänk
Medlem

Funkar det här?

Tänkte skippa stora lådan och försöka få ihop ett litet system.

En Shuttle SN95G5 Barebone S939 Svart nForce3 Ultra,AGP,S-ATA,GbLAN,240W

AMD 3500+
X800XT PE
Corsair XL 2x512

Två hårdiskar en Raptor 74 och en lagring på ca 200

Samt sätta in en DVD brännare.

Funkar allt det där med enbart 240w?

Hur är det med kylning kommer det att gå?

Om det går så skulle det vara ett mycket fräckt system.

Permalänk
Medlem

Läste i en recension att det var svårt eller omöjligt att få plats med minnen med heatsinks vet inte om det gällde alla minnen eller bara corsairs med feta svarta heatsinks.
Iallafall så var nätagget ivägen när dom skulle montera nåt heatsinkminne.

Permalänk
Medlem

Frågan är också om du får plats med det grafikkortet i en Shuttle. Har för mig att det tar upp även en PCI-plats och att AGP-porten sitter intill chassits vägg, så att det inte finns utrymme på den sidan.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Funkar allt det där med enbart 240w?

Enligt alla recensioner jag läst hittills så räcker det mer än väl. Shuttle är kända för att ha stabila agg i sina burkar och driver det mesta trots låga W, men det är ju som bekant ampere (strömstyrka) som är viktigare.

Citat:

Hur är det med kylning kommer det att gå?

Skär bort det stansade gallret och använd Arctic silver kylpasta så har du kommit en bra bit på väg.

Citat:

Läste i en recension att det var svårt eller omöjligt att få plats med minnen med heatsinks vet inte om det gällde alla minnen eller bara corsairs med feta svarta heatsinks.

Jag har inte lyckats hitta någon sida som nämner detta och tror inte att det gäller denna burk, kolla på den andra bilden uppifrån på denna sida så ser man att det finns gott om plats.
Möjligtvis kan man få problem med de däringa minnena med LEDs på (Corsair?..) men ett med vanlig heatsink ska nog inte va nåt problem.

EDIT: Hittade "bevis" på att det inte är några som helst problem, av bilden att döma borde man tom få plats med ett par Corsair XMS PC3200 PRO med activity LEDs. Men man kanske får plocka bort nätagget först isf...

Citat:

Frågan är också om du får plats med det grafikkortet i en Shuttle. Har för mig att det tar upp även en PCI-plats och att AGP-porten sitter intill chassits vägg, så att det inte finns utrymme på den sidan.

X800XT PE har en lågprofil-fläkt vilket innebär att den inte tar upp någon xtra PCI-plats och passar således i shuttle SN95G5.

MVH

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW