Permalänk
Medlem

Projektor

Får starta en sådan tråd och det här borde vara på rätt ställe.

Någon som sitter med en projje hemma?

Hur är ljudnivån och hur fungerar det med tv om man går med component koppling kontra s joxxet?

Vilken projje är riktigt bra skall nämligen skaffa mig en.

Permalänk

Jag har en Sanyo Z2.
Den är riktigt bra i förhållande till vad den kostar, i dagsläget ligger den på ungefär 15 kkr i Sverige.
Du får nog utveckla ditt resonemang angående tvtittande!

www.bigscreen.se har recensioner som kan vara bra att kolla på.

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Medlem

Var i göteborg kan man titta på Projektorer och få dem demade, de ställen jag varit på verkar mest visa Infocus 4805.??

Permalänk
Medlem

jag har en panasonic ae-300, ljudnivån är väll ok, men om man kör lampan på "low" så låter den knappt nått..

köp en ae500/700 ! riktigt nöjd med min

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Har haft projj i 3år nu, 3 meter bredbild.. Har lessnat på projj och allt vad det innebär. Om du bara ska kolla film ska du självklart köpa en projj. Tv så rekommenderar jag att du kör en digitalbox som sedan är inkopplad via Scart etc till projjen. TVkort från GFX kortet etc är ingen höjdare.

Själv köpte jag nu Panasonics Plasma TV (42PA30) med inbyggda högtalare, Tv-tuner samt komponent etc. Den är helt klart najs att lira spel på med dator, xbox, film mm.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Har du funderat på vad du ska ha för slags projektor? DLP? LCD? CRT? Jag skulle tippa på att de flesta som sitter här sitter på LCD. Dessa är oftast fläktkylda och därmed för en del oväsen. CRT brukar däremot vara vätskekylda och låta betydligt mindre.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Har en BILLIG projektor, infocus x1, kostade väl 7-8k exkl moms från Dustin, då ingick en ~80" widescreen duk.
Mycket nöjd.
Ljusstyrkan är inget problem pga att jag ändå inte vill glo i dagsljus, det skall vara mörkt.
Ett irritationsmoment är dock att x1 har ett något långsamt färghjul eller vad det kallas, vilket ger upphov till regnbågseffekter som man ser om man tittar efter dom, inte annars, inte jag i vilket fall.
Jag kör den med en 5m lång VGA-kabel från datorn, ypperlig bildkvalitet.
S-video från tv-out är inte i närheten vad gäller bildkvalitet.
Composkit skall du också skippa, när bilden blir så pass stor så ser det förskräckligt ut.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10