Permalänk
Medlem

Min Palm har kraschat!

Jag pillade lite med min Palm T3, och sen fick jag upp ett felmeddelande. Och sedan stängde jag av den. Och försökte softreseta den. Men det gick inte. Och nu får jag inte igång den.
Någon som vet hur jag ska lösa detta?

Permalänk

testa att göra en "hard reset" (allt kommer att återställas till fabriksinställningar) och se om det funkar.

läs här för mer info: http://discussion.brighthand.com/palmhandhelds/showthread.php...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Kör en soft reset och tryck uppåt på navigatorn. Detta gör en såkallad Warm Reset, mao som felsäkert läge. Ta bort det som du "Pillade med" och reseta den igen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Alltså jag har ju provat att reseta den, men skärmer lyser inte äns till. Alltså det e helt död. Men jag ska prova det ni rekommenderade.

Permalänk
Medlem

Om felet är mjukvarumässigt, villket det låter som, så _måste_ en hard reset hjälpa. Så är det med PPC, och garanterat med Palm.

'Hard reset' och 'soft reset' är inte samma sak, du försöker förmodligen göra det sistnämna, och den är ju beroende av mjukvaran.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okay inget funkar!, har provat vanlig reset, softreset, dubble soft reset, hard reset allting, Det verkar inte funka. Men problemet är nog mjukvarumässigt, eftersom jag bara satt å pillade med den.

Förresten när jag sätter den i cradlen så laddas inte batteriet upp (lampan lyser inte).

När problemet inträffade så kunde jag se PALM logon, fast det var ingen bakgrundsbelysning. Så jag väntar nog tills batteriet dör. Och laddar den och sedan kör en reset. eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
Förresten när jag sätter den i cradlen så laddas inte batteriet upp (lampan lyser inte).

Oj, då låter det genast mycket allvarligare. Du ska nog lämna in den för reparation, inte mycket mer du kan göra, om inte en hard reset fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

orkar inte lämna in den på reperation. Dessutom lär det ju kosta ganska mycket. Får helt enkelt ta o köpa en ny ,elle nåt.

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft den? Jag reklamerade min Zire 71 som hade nåt glapp i en intern sladd.

Nu minns jag inte hur lång garantin var, men jag har för att det var så mycket som två år, och dessutom fick jag intrycket att servicekillen inte kunde kolla upp när den var inköpt, utan fick ta mig på mitt ord.

Är det T3 som fälls ut och in och har sig? Det är tydligen ett halvvanligt problem med de fällbara Zire 71 att en sladd lossnar som den gjorde för mig, på grund av allt fällande, så det kan kanske vara nåt liknande.

Det borde väl vara hårdvarufel om den inte laddar och hard reset ofunkar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Tungsten T3 innan sommaren.Beställde den från webbhallen, så du menar det är bara att lämna in den? kostar det något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
Jag köpte min Tungsten T3 innan sommaren.Beställde den från webbhallen, så du menar det är bara att lämna in den? kostar det något?

Ja, har du något köpebevis (kvitto exempelvis) är det ju bara att ringa antingen webhallen eller palm och få den lagad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
orkar inte lämna in den på reperation. Dessutom lär det ju kosta ganska mycket. Får helt enkelt ta o köpa en ny ,elle nåt.

Skämtar du eller? GARANTI! Klart du får den gratis reparerad (eller när det handlar om Palm, utbytt) om den pajar under garantiperioden.

Edit: ett tips dock, försök inte lämna in den hos webhallen, de bara krånglar och bråkar. Jag höll på i flera månader med dem innan jag gav upp och gick direkt till Palm istället som bad mig skicka in min enhet, och en vecka senare hade jag en sprillans ny i handen

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Är du inte händig så får du lämna in den. Ring bara palm, uppge din modell och Serienummer så får du ett par mail med anvisnigar om hur du skall skicka in den. Räkna med 1-2 veckor så har du fått din enhet tillbaka.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Okay, det låter trevligt, man kanske borde göra det då. Jag fattar inte, vadå lämnar in den Palm? Du menar typ Palm servicestationer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carpark
Jag köpte min Tungsten T3 innan sommaren.Beställde den från webbhallen, så du menar det är bara att lämna in den? kostar det något?

Hört talas om Garanti?

Ring Palm, dom fixar det ganska snabbt åt dig (1-2 veckor som några sagt)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Alltså, en servicestation här i sverige?

Permalänk
Medlem

Ja. Skicka in RMA till palm så får du RMA-nummer och adress osv.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Men alltså. Kan dom se vad jag har för grejor på hårddisken? För det är ganska privat