Nvidia demonstrerar SLI på WCG

Permalänk
Melding Plague

Nvidia demonstrerar SLI på WCG

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia demonstrerar SLI på WCG</b></font> <small class="small">lördag 9 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.gamespot.com/news/2004/10/08/news_6110146.html" target="_blank" >Gamespot</a> rapporterar att Nvidia har demonstrerat flera SLI-system på World Cyber Games (WCG) i San Francisco. De har tydligen visat upp lite prestandaresultat från en AMD Opteron 250 (2,4 gigahertz)-dator med två stycken Geforce 6800 GT i SLI-läge. Tydligen fick den datorn cirka 8,081 poäng i det nysläppta 3DMark05 från Futuremark samt 18,176 poäng i det äldre 3DMark03.<br /><br />Tyvärr visades inga prestandaresultat upp från spel som Doom III eller Counter-Strike: Source vilket släpptes för ett par dagar sedan.<br /><br /><I>According to Nvidia, production cards will have significantly higher scores because the rough drivers used in the demonstration system were originally built for the Intel "Tumwater" E7525 chipset and were not yet "tuned" for the AMD platform.</I><br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.gamespot.com/news/2004/10/08/news_6110146.html" target="_blank" >Gamespot</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Halldin för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

mer dual åt folket!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

aooooooooooooooo

sexigt we whant more!!!!!!!!

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Hoppas sli blir här för att stanna den här gången, skithäftigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För de som har pengarna så... jävlar!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

grymt sa grisen

Visa signatur

en dator.

Permalänk

Das is Über ja!

Permalänk
Medlem

Trevligt visst, men vilken normal användare har råd att köpa två stycken så dyra grafikkort.

(Måste tillägga att jag har kvar mina två Orchid Voodoo 2 kort SLI...)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Trevligt visst, men vilken normal användare har råd att köpa två stycken så dyra grafikkort.

(Måste tillägga att jag har kvar mina två Orchid Voodoo 2 kort SLI...)

Så fruktansvärt dyrt blir det inte, man får ju 2 st GT kort för under 7800 i alla fall..

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

ballt... där har vi dröm datorn.
Dual Opteron 250 och dual 6800GT/Ultra SLI mumma..

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Avstängd

Märkligt att dom inte har lagt upp det resultatet ännu då hos Futuremark och andra sidan är det inte så mycket att göra en stor sak utav då det är tre st som har reggat högre resultat med single kort X800 XT PE...

Visa signatur

Lian-Li PC-V1200, Abit IC7-G, P4 Northwood 3.4Ghz, 1024Mb PC3200DDR, 2 st WD Raptor 74Gb RAID-0, 1 st Hitachi 7k250 250Gb, Sapphire X800 Pro, Antec Phantom 350W fanless

Permalänk
Medlem

"Grrr...Dual" i sann Homer anda.
Kul med opteron sen när dom kommer med dual core också.
Synd man inte har 20k att lägga på en burk bara, sen man ju börja knäcka rekord i 3dmark.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Trevligt visst, men vilken normal användare har råd att köpa två stycken så dyra grafikkort.

(Måste tillägga att jag har kvar mina två Orchid Voodoo 2 kort SLI...)

Och vad kostade 2 st Voodoo2 på tiden det begav sig?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Så fruktansvärt dyrt blir det inte, man får ju 2 st GT kort för under 7800 i alla fall..

Moderkort med stöd för 2 PCI-E 16x alt. 2 AGP är varken vanliga eller billiga.
Det blir en hel del pengar för den som främst spelar spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane
Märkligt att dom inte har lagt upp det resultatet ännu då hos Futuremark och andra sidan är det inte så mycket att göra en stor sak utav då det är tre st som har reggat högre resultat med single kort X800 XT PE...

Dom systemen på orben är ju väldigt mykke klockade oxå sen så är ju inte opteron gjord för att bencha 3d mark med, lägg en FX-53 och två 6800 Ultra i SLI max klockade så är nog 10000 poäng gränsen i 3d mark 05 hotad.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Archimonde
Dom systemen på orben är ju väldigt mykke klockade oxå sen så är ju inte opteron gjord för att bencha 3d mark med, lägg en FX-53 och två 6800 Ultra i SLI max klockade så är nog 10000 poäng gränsen i 3d mark 05 hotad.

CPU spelar nästan ingen roll med 3DMark 05. Och en Opteron är en FX, eller snarare är en FX:a en Opteron. Så det spelar knappast någon roll.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
CPU spelar nästan ingen roll med 3DMark 05. Och en Opteron är en FX, eller snarare är en FX:a en Opteron. Så det spelar knappast någon roll.

Fast med ECC minne vilket ger sämre prestanda även om skillnaden nu inte är så enormt stor.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noremal
Hoppas sli blir här för att stanna den här gången, skithäftigt.

Hoppas jag verkligen inte. Satsa resurserna på att göra snabbare "enskilda" kort i stället, den absolut största delen av köparna kommer aldrig köpa 2 så pass dyra kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Hoppas jag verkligen inte. Satsa resurserna på att göra snabbare "enskilda" kort i stället, den absolut största delen av köparna kommer aldrig köpa 2 så pass dyra kort.

Men om vi tänker att om 10 år så har "alla" grafikkort stöd för SLI och då har man kanske
GeForce 11000 och nyaste är 18000, som man köpte när det var nytt. då behöver man bara köpa till ett kort och vips så har du en förbannad prestanda kick!

RAAR ME WANT

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Era jävla muppar

Man behöver FAN INTE KÖPA 2 stycken Gforce 6600 eller 6800 det räcker med å sen när man behöver kan man köpa ett till

verkar svårt att tänka för vissa

Visa signatur

Lady Hear me Tonight :)

Permalänk
Medlem

Köpa ett kort när det är nytt och sen köpa ett till kort när det gått 1,år eller när dom sjunkit i pris till 2000.kr strecket. Svårare än så är det inte.

Kommer själv nog aldrig betala mer än 2000.kr för ett grafikkort något mer.
Har köpt för många grafikkort över 4000.kr strecket nu.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Kan man inte softmodda ett GT till ett ultra! Undra vad två ultror skulle bänkpressa i 3dmark05!

Permalänk
Medlem

Man kan ju köpa kort ur 6600 serien med, GT korten där har ju stöd för SLI och ligger runt 2500kr (nu i början).

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Men om vi tänker att om 10 år så har "alla" grafikkort stöd för SLI och då har man kanske
GeForce 11000 och nyaste är 18000, som man köpte när det var nytt. då behöver man bara köpa till ett kort och vips så har du en förbannad prestanda kick!

RAAR ME WANT

Möjligt att ATI och de andra följer efter men det är ändå helt meningslöst enligt min mening.

Det där med att köpa ett kort nu och ett till senare när priserna gått ner håller inte heller tycker jag. Skulle jag köpa ett kort för dryga 5000 nu och sen ett till om något/några år när priserna kanske gått ner mot 2000kr strecket så är de korten omoderna. De nya korten kommer troligtvis då ha unified shader archetecture, stöd för WGF, bättre stöd för HDR och displacment mapping mm och förmodligen är de snabbare än 2 Ultra i SLI. Inte fan skulle jag lägga ut ca 2000 spänn till på ett nytt "gammalt" kort. Då skulle jag lägga ~5000kr på något av de nya korten istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane
Märkligt att dom inte har lagt upp det resultatet ännu då hos Futuremark och andra sidan är det inte så mycket att göra en stor sak utav då det är tre st som har reggat högre resultat med single kort X800 XT PE...

det är bara ta att nvidia leder

Permalänk
Medlem

De använde betadrivrutiner. På futuremarksidan godkänns bara WHQL-certifierade drivrutiner.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
det är bara ta att nvidia leder

Eh, läste du verkligen vad han skrev?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Möjligt att ATI och de andra följer efter men det är ändå helt meningslöst enligt min mening.

Det där med att köpa ett kort nu och ett till senare när priserna gått ner håller inte heller tycker jag. Skulle jag köpa ett kort för dryga 5000 nu och sen ett till om något/några år när priserna kanske gått ner mot 2000kr strecket så är de korten omoderna. De nya korten kommer troligtvis då ha unified shader archetecture, stöd för WGF, bättre stöd för HDR och displacment mapping mm och förmodligen är de snabbare än 2 Ultra i SLI. Inte fan skulle jag lägga ut ca 2000 spänn till på ett nytt "gammalt" kort. Då skulle jag lägga ~5000kr på något av de nya korten istället.

Gör inte det då Men för oss som vill få en rejel prestanda boost något år efter för bara 2000kr istället för 5000kr kan spendera sina 3000 sparade kronor och köpa sig 6000! tuggummin

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Möjligt att ATI och de andra följer efter men det är ändå helt meningslöst enligt min mening.

Det där med att köpa ett kort nu och ett till senare när priserna gått ner håller inte heller tycker jag. Skulle jag köpa ett kort för dryga 5000 nu och sen ett till om något/några år när priserna kanske gått ner mot 2000kr strecket så är de korten omoderna. De nya korten kommer troligtvis då ha unified shader archetecture, stöd för WGF, bättre stöd för HDR och displacment mapping mm och förmodligen är de snabbare än 2 Ultra i SLI. Inte fan skulle jag lägga ut ca 2000 spänn till på ett nytt "gammalt" kort. Då skulle jag lägga ~5000kr på något av de nya korten istället.

Hmm så att du tycker det är dumt att köpa ett kort som inte har senaste teknologin? Du menar alltså då att man inte skall köpa ATI x800 nu då eller? Dom saknar ju ps3.0, VS3.0 och ultrashadow2 som Nvidia har.

Det kvittar nog i stort sett vad än Nvidia gör så är det dåligt i dina ögon.

Köpa ett GT nu och köpa ett om 1 år det blir ju ca 6000:- . 8081 P i 3dmark05 skall man inte hänga upp sig på, dom korten är ju helt standard och drivisen är en prototyp. 10000 P är nog passerat så fort riktiga drivrutiner kommit ut till detta och någon börjat klocka lite.

Dom x800XT PE som har rekorden i futuremark är nog inte helt standard och så vidare heller....

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard