Tre's 3G-telefoner! (Recensioner, jämförelse & en liten guide, allt på 5000 ord)

Permalänk
Medlem

Om jag köper en motorola a925 med kontantkort, kostar itne den 500kr då?.. får man inte kontantkort på köpet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Om jag köper en motorola a925 med kontantkort, kostar itne den 500kr då?.. får man inte kontantkort på köpet?

Den kostar 500 + kontantkort (250) altså 750kr

Permalänk

zAjben...grymt bra skrivet...du måste fixa en sån här recension till kommande motorola a1000 som man väntar på...
alltså skriva typ skillnaden på a925 mot a1000 osv...du fattar nog

100 mobiler av 100 möjliga till dig zAjben för dessa recensioner
keep up the good work

Visa signatur

// was it a train or my computer?

Permalänk
Medlem

Jag är rätt besviken på 3. Men min mobil duger

+Mycket spel funkar om man installerar p800.sis filen
+Xvid.. Simpsons avsnitt på mobilen wow :D(laggfritt)
+Man kan köra XM och mod musik på den.
+Stöder 512mb
+Kameran duger med kunde varit bättre
+BlueTooth är smidig
+Blir snyggt med wallpapers

-Krashar för ofta
-IR funkar inte
-Internet är krångligt verkar inte funka ibland och ibland går det skitfort
-Ganska stor.. kunde varit mindre
-För lite knappar.. skulle varit 4st där uppe och 4 där nere (till spel)
-SEG uppstart..

Permalänk

Var är nokia 7600 ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag planerar att köpa en ny lur och nu är det dags att ta steget in i 3G världen.

Mina planer ser ut enligt följande -> Z1010 eller A925. Enda jag måste kolla upp angående Motorolan är storleken. Dock tror tror jag att den går att leva med.

Vet ni om Motorola A925 kräver att man alltid bär med sig headset för att snacka, eller finns det mikrofon samt högtalare som en "normal" telefon?

Hälsningar Nicklas

Permalänk
Medlem

Feedback: Det finns en vanlig hörlurar och mikrofon som i en vanlig telefon.. Det fungerar precis som vanligt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Feedback: Det finns en vanlig hörlurar och mikrofon som i en vanlig telefon.. Det fungerar precis som vanligt..

Tack för hjälpen iallafall, jag åkte till Geab The Phone House idag och klämmde lite på den. Jag är såld!

Den modellen blir det, säljaren var dock inte 100 på om man pratade som i en normal lur om man så önskade.

Du är säker på din sak? Annars måste man hålla på med högtalartelefon eller Bluetooth headset ständigt.

Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feedback
Tack för hjälpen iallafall, jag åkte till Geab The Phone House idag och klämmde lite på den. Jag är såld!

Den modellen blir det, säljaren var dock inte 100 på om man pratade som i en normal lur om man så önskade.

Du är säker på din sak? Annars måste man hålla på med högtalartelefon eller Bluetooth headset ständigt.

Tack återigen!

du pratas som vanligt/blåtand/sladdsnäcka/högtalartelefon. 4 alternativ vanligt funkar kanon.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Nu har texten uppdaterats lite, bland annat har en del mindre fel rättats till, men den största uppdateringen är att jag lagt till "första intryck" från Motorola A1000.

Förhoppningsvis kommer mer information och ett utförligare test av denna mobil inom en inte allt för lång framtid.

Permalänk
Medlem

A1000:

Jag har nu använt min A1000 i 2 dagar och håller på att samala ihop till en review på den som
skall läggas ut på min site.

Vill passa på att rätta en sak A1000 har inte SD kort som föregångarna - den använder istället det nya "TransFlash" kortet. TransFlash är mindre än ett vanligt SIM-kort. Tre har inte sådana i butik ännu (iaf Stureplan, Sthlm där jag köpte min A1000) - men det går att beställa från t.ex. Dustin. Jag beställde mitt från HongKong och får det om några dagar - kostnad ca. 300 SEK för 128MB (Större kort släpps nov/dec, idag är 128MB största TransFlash på marknaden).

Permalänk
Medlem

MASSA bilder, dels på nallen och bilder tagna med nallen http://www.howardforums.com/showthread.php?s=&threadid=467592

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Transflash korten 128 mb kostar 211kr som billigast utan frakt i sverige..
Läste någonstans att 256(Mobil.se?) kommer vara störst,,, Sandisk som tillverkar TRIFLASH-R korten har inte något 256mb kort på deras hemsida iaf...

Har haft en P900, det som verkligen saknades på den var 3G, dock tycker jag att P900 har finare GUI i sina foner, Moto verkar lite trista,, kan man änra skin i Motorolorna??

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Var hittade du de transflash-korten? Kan ju behöva ett till...

Edit: hittade på pricerunner. Men inget billigt i Sthlm tyvärr... Mitt gick på 260 Kr inklusive frakt...

Nej tyvärr så kan man inte ändra tema på Motorolas version av UIQ -
och de har valt ett väldigt färgfattigt schema som känns väldigt likt
P800...

Permalänk
Medlem

Review.. a1000

Mindstorm snälla skriv ner allt du kan komma på om a1000. Jag har sökt som en galning senats eveckan efter en review av a1000 utan att hitta en. Mycket info och en del previews och många bilder tagna med den.. Men inte några faktiska intryck.

Snälla skriv snabbt?
Vi är nog många som står och väger och är nära att slå till

mvh
Martin
btw, vad är sajten du tänkt lägga ut den på?

Visa signatur

-:XP1700-k7S5A-XP1700-Geforce3:-

Permalänk
Medlem

Testar för fullt A1000 - och är so far väldigt positivt överraskad!

Tyvärr har jag ingen digitalkamera själv, så bilder dröjer tills efter helgen -
och reviewen är nästan klar! Skall se om jag kan låna va ngn kollega på jobbet.

Siten är www.MobileGathering.com - jag postar ett medddelande när jag lagt ut A1000 reviewen!

Permalänk
Medlem

Så nu leker jag med min A1000, Asså interna högtalaren är Grymmt mycket bättre än P900 iaf.

Sandisk har en Press realease som säger att i mitten av december släpper dom sitt 256Mb kort.

Tänkte visa vad det kostar nu att äga en A1000
3fri150 Insats3995+startavgift250+12*199=6633Kr totalt (552 permånad)
3fri300 Insats2995+startavgift250+12*299=6833kr totalt (569 permånad)
3fri600 Insats1995+startavgift250+12*399=7033kr totalt (586 permånad)

Jag kan inte se nåt fel att bara välja 3 fri 600 på en gång, inget tal om det ju.
Det finns en Oggplayer till A1000 som gör lite sådär låtarna bli mycket mindra men lite hack i den..

Sen har jag Spelet LEMMINGS som bara är bäst(AMIGA minnen), om nån vill ha det säg till å skickar jag det till eran mail.

Nån fråga säg till mig...
Har jag fått ett måndags ex?

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Jag är rätt besviken på 3. Men min mobil duger

+Mycket spel funkar om man installerar p800.sis filen
+Xvid.. Simpsons avsnitt på mobilen wow :D(laggfritt)
+Man kan köra XM och mod musik på den.
+Stöder 512mb
+Kameran duger med kunde varit bättre
+BlueTooth är smidig
+Blir snyggt med wallpapers

-Krashar för ofta
-IR funkar inte
-Internet är krångligt verkar inte funka ibland och ibland går det skitfort
-Ganska stor.. kunde varit mindre
-För lite knappar.. skulle varit 4st där uppe och 4 där nere (till spel)
-SEG uppstart..

...och mobilen är?

Permalänk
Medlem

ReTox, A920/A925 eller A1000.

Är enormt sugen på en A1000 men i och med att jag redan har abb och en del bindingstid så funderar jag på att köpa en separat.. Är det någon som vill sälja sin, så är jag väldigt intresserad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skee^

http://www.haggqvist.se/p2.jpg

Fina semesterbilder man kan ta med den :S:confused:

Permalänk
Medlem

kommer man inom en snar framtid kunna köpa a1000 till ett pris under 1000:- och isåfall var????

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggonon
kommer man inom en snar framtid kunna köpa a1000 till ett pris under 1000:- och isåfall var????

Torsdag kl 23.30 av en ryss i hammarbyhamnen har jag hört

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

tänkte mer på om någon visste om det fanns planer på att chocksänka priserna som dom gjort på a925, där får du ju mer telefon per krona....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem

erict, ge mig hans nummer så är saken biff

Permalänk
Medlem

Tänk dig lika lång tid som a925 var ute och chansen att tre gör samma misstag igen.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Inaktiv

Har någon av LG-lurarna plats för extra minneskort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namnlös
Har någon av LG-lurarna plats för extra minneskort?

nej!

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Samma misstag Skee^? Man kan ju hoppas att den kommer ner på en lite mer human nivå i alla fall.. 2000kr + 12 månaders bindingstid hade jag kunnat tagit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Samma misstag Skee^? Man kan ju hoppas att den kommer ner på en lite mer human nivå i alla fall.. 2000kr + 12 månaders bindingstid hade jag kunnat tagit..

Jo det jag mena med misstag var att 3 köper in för många och måste spurt sälja den innan nya modeller, men sen kommer den säkert gå ner mer i pris inom snar framtid, så kan du vänta är det ju ingen fara.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Tänkte slå till på en motorola e1000 snarast eftersom den har precis allt jag behöver och mycket till. Att den ser överlägset bäst ut av alla 3g-telefoner är inte direkt något minus heller
Grejen är att jag ska bo i frankrike över vintern och därför behöver låsa upp telefonen så jag kan använda mitt franska kontantkort i den. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan typ mumien.se och liknande kan låsa upp en ny lur?
Jag åker i Januari så det är inte enormt bråttom

Visa signatur

peace