Söker grafiker med lite tid till övers

Permalänk

Söker grafiker med lite tid till övers

Jag har under en längre tid utvecktal ett klassiskt RPG i stil med Final Fantasy till SNES. Jag har väl inte direkt jobbat ihjäl mig eller så men spelet börjar i alla fall äntligen ta form nu och jag behöver någon som kan skapa lite grafik. Jag tänkte att det kanske finns någon på swec som har lust att hjälpa till nu när vissa har lov.

Det som jag behöver hjälp med är lite simpel 2D grafik, en del animerade saker. Det är t ex animerade NPCs, miljöer (träd, buskar, stigar) och diverse objekt (hus, lådor, tunnor etc) jag skulle vilja ha. Allt i ska gå i ett medeltida tema, gärna lite överdrivet sött och idylliskt Du behöver inte vara proffs på 2D-grafik eller så, det är ett amatörprojekt (vilket du kommer se om du laddar ner spelet). Du behöver inte heller rita allt, jag är glad bara jag får ett träd eller så

Teknisk info om spelet:
Spelet är programmerat i C++ med SDL vilket gör att jag kan kompilera spelet i både Windows och Linuxmiljö utan några ändringar i koden, det ska teoretiskt sett kompilera i Mac OS också, men det har jag inte testat. Spelet kommer nog att bli Open Source lite senare i utvecklingen. Det finns även en mapeditor till spelet som är programmerad i python.

Här kan ni ladda ner den senaste versionen av spelet: http://files.blinkenlights.se/Games/IndyRPG/IndyRPG-0.3.0.zip

Skicka gärna ett mail (independence@blinkenlights.se ) om du är intresserad eller vill veta mer! Jag finns även på #blinkenlights @ Qnet (heter Independence)

Tack för din tid!

Permalänk
Medlem

varför gjorde du inte leveleditorn i c++ för?

Permalänk
Medlem

En leveleditor kräver ingen snabbhet. I princip vill man bli färdig så snabbt som möjligt med editorn för att koncentrera sig på spelet.

Permalänk

Precis som Lothar säger, det går så otroligt mycet snabbare att göra GUIs och sånt med python, och så fungerar det ju på flera plattformar när det är klart också!
Har slängt ihop en liten sida till spelet nu ifall man vill få en snabb koll på spelet innan man laddar hem det, adress: http://marcusson.no-ip.com:8080/IndyRPG