Leveranstid på en IBM X40 med studentrabatt?

Permalänk
Medlem

dina bilder är döda

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Precis som langby säger är enda fördelen med acern cd spelaren.

Ibm är i princip bättre på resterande punkter. köp ibm istället för acer!

Permalänk
Medlem

funderar på en dell x300 också. och så skulle jag villja testa den där pekpinnen innan.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Är det inte gott att ha en CD-spelare då? jobbigt om man vill installera saker eller?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Är det inte gott att ha en CD-spelare då? jobbigt om man vill installera saker eller?

Tja, de gånger jag vill installera något som finns på skiva så tar jag det via nätverket här hemma. Funkar perfekt, har hittils aldrig behövt cdspelare när jag varit på "ute" med den. Sen kan man ju köpa till extern om man är i stort behova av det.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
man behöver aldrig instalera om windows på en ibm

Vad fasiken baserar du det på?
Att det är en ibm logga på din dator betyder inte att windows blir säkrare från virus, maskar och exploits osv.
Sedan har systemet en förmåga att bli lite slött efter ett tag. Men visst, du behöver aldrig installera om, om du vill sitta med en pestsmittad snigel...

Permalänk
Medlem

Mjukvaran som följer med ibm hjälper till att hålla xp i form. Dessutom finns den briljanata Access IBM funktionen som bland annat fungerar klockrent för att göra backuper på systeminställningar och/eller filer/mapar.

Oavsett vad för virus, trojans eller sånt man får in går det alltid enkelt att återställa. Fungerar även perfekt om systemet blir "slött", som du beskriver.

Om cd/dvd frågan. Själv har jag en dockningsstation med cd/dv så när jag behöver installera nånting nytt från cd använder jag den. tycker det funkar bättre än en extern cd pga geometri och funktionalitet i förhållande till priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
Oavsett vad för virus, trojans eller sånt man får in går det alltid enkelt att återställa. Fungerar även perfekt om systemet blir "slött", som du beskriver.

Baksidan är förstås att man istället får en fritz-krets med på köpet, alltså en hårdvarubaserad trojan som ska användas av TCPA-systemet (fd. palladium - http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=361835 ).

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

"kommer komma i slutet på 2006 eller i början på 2007" ?

Inget av det som stod i texten oroar mig det minsta när det gäller funktionaliteten på min dator.

Permalänk
Medlem

Ignorance is bliss

Stör mig som fan, med tanke på att jag tänkt ha datorn i minst två år framöver, och datorn redan är anpassad för det.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på en X40 eller en Ibook. Om det stämmer som vissa ovan skriver om att denna TCPA-krets dinns på X40:n så känns den inte aktuell. Skulle vara tacksam om någon fler kan styrka det som sagts.

Visa signatur

SYSTEM1 -AMD TB 1000@1500[AXIA]-Iwill KK266R-Silverrado-256mb mosel-Addtronics 7896A-

SYSTEM2 -SN45G + Silent powersupply -AMD Athlon 2800+ barton- 2x256MB Twinmos Winbond - 36gb RAPTOR - Pioneer A07-

Permalänk

Köpa en X40 nu för 13k eller vänta till våren för andra erbjudanden ? Vad tycker ni ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Köpa en X40 nu för 13k eller vänta till våren för andra erbjudanden ? Vad tycker ni ?

Det beror väl på om du är i behov av datorn nu eller om du kan vänta. Kan ju tillägga att det på CSNs hemsida står att erbjudandet gäller året ut, men man undrar ju vad de hittar på för nytt nästa år. Om du köper den nu kommer duinte att bli besviken iaf.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

tjena mors.... e i behov av en dator då min underbara kt7a mobo till min athlon 1.4 har dött o får sitta med min brossans dator då jag även har sålt min barton 2500+ baserade dator. Nån nämnde att det gick att cadda in den här datorn(funkar det bra) går en maksin konstruktions KY linje o cadda vill man ju gö...ser man nått på den lilla skärmen o kan man spela spel på den(grafikkort?) eller är det bättre att köpa en ibok istället, dock så tycker jag att dessa datorer e i klenaste laget med 1,2 ghz cpuer...men som sagt de e ju små o mobila....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Tja, spel går väl...de senaste drivrutinerna till grafikkortet stödjer till och med direct x 9. Men det mesta är rätt segt.

Skärmen är underbar, och antagligen bättre än apples bärbara eftersom många klagar på just den. Men jag är inte säker. Dessutom är 12 tum fullt tillräckligt tycker jag. Den känns inte alls liten när man sitter med den.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Hej.

Enligt mail från mecenat verkar det som att erbjudandet slutar gällar "vid jul" så skynda fynda!

/e

Permalänk
Medlem

Eller så kanske man tjuvpassar i hopp om att det kommer ett nytt alternativ?
Fast det är ju klart, om den har precis det man kräver så är det ju bara att slå till...

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Det kommer nya erbjudanden nästa år, precis som att det fanns ett erbjudande förra året.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga er om R51:an i denna tråden.

Är sugen på en IBM R51 men priset står bara "från 10 618:-" ( www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell... ) och när jag ska logga in så kom jag på att jag såklart slarvat bort mitt kort.

Någon som vet vad den kostar om man vill ha 1.7 processor, 512 minne och Radeon 9700-grafikkortet?

Sen blev jag fundersam över att det stod att jag bara hade studentpris på SAS/SJ då jag kollar på denna sida: http://www.csn-kortet.se/kundtjanst.asp

Jag studerar ju heltid så jag borde väl ha studentpris på datorerna också?

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanfa
Tänkte fråga er om R51:an i denna tråden.

Är sugen på en IBM R51 men priset står bara "från 10 618:-" ( www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell... ) och när jag ska logga in så kom jag på att jag såklart slarvat bort mitt kort.

Någon som vet vad den kostar om man vill ha 1.7 processor, 512 minne och Radeon 9700-grafikkortet?

Sen blev jag fundersam över att det stod att jag bara hade studentpris på SAS/SJ då jag kollar på denna sida: http://www.csn-kortet.se/kundtjanst.asp

Jag studerar ju heltid så jag borde väl ha studentpris på datorerna också?

10 618kr för 1.5GHz 20GB hdd 256ram DVD lan
12 118kr för 1.7GHz 40GB hdd 512ram DVD/cdrw WLAN

båda inkl. frakt mm.

Men var står det om Radeon-kortet? För jag hittar igen info på CSNs sida.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Då har man beställt en x40 då Hoppas att den kommer fort

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Då har man beställt en x40 då Hoppas att den kommer fort

Kan bara gratulera, du kommer att bli nöjd.
Jag beställde som sagt en söndagskväll och fick min på fredagen.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
10 618kr för 1.5GHz 20GB hdd 256ram DVD lan
12 118kr för 1.7GHz 40GB hdd 512ram DVD/cdrw WLAN

båda inkl. frakt mm.

Men var står det om Radeon-kortet? För jag hittar igen info på CSNs sida.

Ok, tackar. Kollade själv nu och jag vet inte vart jag fick det där om grafik-kortet ifrån =P

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk

IBM X40 1.2 GHz http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...
Pris med moms: 19.618,75 kr

IBM X40 1.4 GHz http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...
Pris med moms: 18.993,75 kr

WTF ??? Det är 1.2an man får i CSN erbjudandet, men dustin säljer den dyrare än den bättre modellen ? skumt...

Jag ska skriva till dustin och fråga om jag kan få den med 1.4 istället Hoppas hoppas hehe

EDIT: Fick svar från dustin och studenterbjudantet skulle tydligen vara den med 1.4 GHz

Har alla fått den eller ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
IBM X40 1.2 GHz http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...
Pris med moms: 19.618,75 kr

IBM X40 1.4 GHz http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...
Pris med moms: 18.993,75 kr

WTF ??? Det är 1.2an man får i CSN erbjudandet, men dustin säljer den dyrare än den bättre modellen ? skumt...

Jag ska skriva till dustin och fråga om jag kan få den med 1.4 istället Hoppas hoppas hehe

EDIT: Fick svar från dustin och studenterbjudantet skulle tydligen vara den med 1.4 GHz

Har alla fått den eller ?

Skumr, jag fick en med 1.2GHz för övrigt det som stod på CSNs sida

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Skumr, jag fick en med 1.2GHz för övrigt det som stod på CSNs sida

Jo jag misstänkte det, men när jag mailade så skickade de ett nytt ordererkännande och där stog det 1.4.

I det första jag fick stog det dock 1.2 som det stog på CSNs sida.

Vi får väl se vilken det blir

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Jo jag misstänkte det, men när jag mailade så skickade de ett nytt ordererkännande och där stog det 1.4.

I det första jag fick stog det dock 1.2 som det stog på CSNs sida.

Vi får väl se vilken det blir

Det är bara att hoppas på det bästa

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jefla skit dustin Jag ska tydligen få datorn i slutet av januari Fast det står på deras sida att den finns i lager...

Good news är att det verkar som att det blir 1.4an

Edit: Jää ! Datorn (IBM X40 1.4 GHz Ligger nu på posten hemma i Örebro och själv så sitter man här i Luleå och har tråkigt. Har nog aldrig längtat hem från lumpen så mycket som nu

Edit2: hehe kom på varför jag får 1.4:an Det är CSN som har gjort om erbjudandet efter nyår NICE !

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Jefla skit dustin Jag ska tydligen få datorn i slutet av januari Fast det står på deras sida att den finns i lager...

Good news är att det verkar som att det blir 1.4an

Edit: Jää ! Datorn (IBM X40 1.4 GHz Ligger nu på posten hemma i Örebro och själv så sitter man här i Luleå och har tråkigt. Har nog aldrig längtat hem från lumpen så mycket som nu

Edit2: hehe kom på varför jag får 1.4:an Det är CSN som har gjort om erbjudandet efter nyår NICE !

Då är det bara att gratulera, du kommer säkerligen att bli nöjd! Det finns en anledning till att IBM ses som världens tredje mest värdefulla varumärke.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Då är det bara att gratulera, du kommer säkerligen att bli nöjd! Det finns en anledning till att IBM ses som världens tredje mest värdefulla varumärke.

Vilka är de 2 över IBM då ? Datorn är väldigt nice kan jag meddela

Visa signatur

hollywoodstar