Permalänk

CRT-projektor

Jag är intresserad av att köpa en crt-projektor. Går det att få tag på någon billig för runt 2000-3000kr? Jag vill gärna testa på lite innan jag lägger ut lite större summor. Var får man tag på dem då? Går det att uppsöka skolor/företag för att tigga deras gamla? Några saker man bör tänka på?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

varför skall du ha en sån, de kan ändå inte uppdatera fortare än typ 20 gånger i sekunden (20fps) så det e totalt onödigt om du ska spela spel dock så kan du ju kolla film med en

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

Jag hade tänkt på att ha den just till att se på film med. Jag har nämnligen bara en 20" TV men ett bra ljudsystem så jag vill ha större bild för enbillig peng.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoxx0
varför skall du ha en sån, de kan ändå inte uppdatera fortare än typ 20 gånger i sekunden (20fps) så det e totalt onödigt om du ska spela spel dock så kan du ju kolla film med en

Helt fel, alla klarar av 48/50/60hz, många klarar av högre hz beroende på upplösning.
En begangad crt utan inbräning kan vara väldigt bra om man orkar ställa in den ordentligt. Underbar bild med svärta som ingen enchips dlp eller lcd kommer i närheten av.