D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Permalänk
Medlem

Sparkar liv i denna tråd och frågar om någon har en GAMMAL firmware till DI-604 HW/Dx? Jag laddade ner den nyaste (3.07) och nu går det inte att ändra på nånting i routern utan att den startar om och nollställer sig till fabriksinställningarna... Suck.

Så om någon har en firmware som är lägre än 3.07 till HW/Dx så skulle jag bli jätteglad om jag kunde få den.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azti
Sparkar liv i denna tråd och frågar om någon har en GAMMAL firmware till DI-604 HW/Dx? Jag laddade ner den nyaste (3.07) och nu går det inte att ändra på nånting i routern utan att den startar om och nollställer sig till fabriksinställningarna... Suck.

Så om någon har en firmware som är lägre än 3.07 till HW/Dx så skulle jag bli jätteglad om jag kunde få den.

Så tragisk att du inte kan leta lite :/

ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-604/drivers_firmwa...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Han sparkade liv i den för 8 dagar sedan, vi dethär laget har han nog redan hittat detdär eller?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få problem med min.
Jag har startat om den 4 ggr de senaste 3 timmarna.
Pga att internet slutar att fungera.
Hjälper det att kyla den?
Den luktar inte så jätte bränt..

Visa signatur
Permalänk

Hm... har också problem med min j*vla skitrouter (604)

Har version 3.07 installerad nu.

Allt är skitsegt, sen efter en timme eller 2 (som vanligt) slutar internet funka, ingen kontakt alls. Hammaren kommer att dyka upp inom snar framtid, så dyr va den inte...

Finns det något prisvärt alternativ som faktiskt funkar bra ?

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Avstängd

Annars finns det en annan lösning Blir den för varm så kontaktar man D-Link så får man en ny bättre version

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har oxå väldiga problem med e sådan skit router har stor lust
och bara slänga ut skiten i bland,

Har testat och kyla ner den rejält med 2xis block på över och under sida
Då blr den kall och go=D MEN! Den hänger
sig fortfarande!=S

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

DjRaven jovisst det kan man, men det är ju inte lika kul!

Permalänk
Medlem

min har alltid fungerat felfritt

har även en Zyxel G-2000 för WLAN-uppkoppling men har aldrig behövt skippa Dlinken

har även kört med diverse lösningar som m0n0wall och clarkconnect för jämförande tester

nu är det så här...

ADSL Modem
|
Dlink 604 - webbserver, arbetsdator
|
Zyxel G-2000 - PDA

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Man kan låsa IP nummer till MAC adresser nu, så att det alltid är samma IP.

Eller stänga av DHCP-funktionen och ställa in det själv på datorn, vilket tar mest energi?