HL 2 (För er som har klarat spelet, INTE FÖR andra).

Permalänk
Medlem

HL 2 (För er som har klarat spelet, INTE FÖR andra).

Varför va det tvunget att vara så dåligt slut :'( är det bara för att de ska komma en uppföljare med tidsmaskin eller vad?

(som sagt va, inte för er som INTE har klarat spelet haha)

EDIT: tog dryga 9tim o klara det

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Gillade slutet
Så grymt mystiskt. Det är lite synd att man inte fick veta varför de kom fram en vecka senare med tidsmaskinen dock =/

Permalänk

jag är också grymt besviken på slutet, men det bådar gott för en uppföljare
kunde även varit lite längre

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Fanfanfan. Jag klickade på den här tråden av misstag. GAAH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Fanfanfan. Jag klickade på den här tråden av misstag. GAAH!

Hahah, tänkte va lite Evil haha men seriöst, jag varnade så skyll inte på mig

/ Alltså de kommer säkert komma Half-life Timemachine

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Fanfanfan. Jag klickade på den här tråden av misstag. GAAH!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

hmm.... här har man suttit sen 1998 och väntat på att få reda på vad som hände efter Black Mesa Incedenten och så får man det, men så avsluatar dom 2an lika mystigt så nu har man Half Life 3 att se fram imot.......

om jag ska va ärlig fatta jag inte mycket va G-man sa i sitt slut tal ... hehe

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

Super Gravity Gun var grymt underhållande!
Synd att man inte fick panga runt i städerna med den också =/

Permalänk
Medlem

Tror inte HL 3 dröjer ytterliggare 6 år iaf.

Permalänk
Medlem

När gravity gun samt sin hazard suit blev bättre

Riktigt kul!

Synd att man ej fick veta vad som hände med alla andra men som sagt det är väl upp till 3:an o svara på, om det nu blir en.

Undra om det finns en gräns hur snygga spel kan bli : /

HL2 e ju riktigt snyggt så man får jobba på en del med 3an isåfall..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Tycker slutet var bra men tycker för lite av frågorna besvarades i detta spel. Kändes som en helt annan värld helt enkelt =/ Sen var det för lite GMAN! Jag vill se mer av denna mystiska man! (inte för mycket dock )

BTW, alla vet ju att G-Man och Gordon är samma person fast G-man har åkt tillbaka i tiden för att tillrättavisa sig själv!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Tycker slutet var bra men tycker för lite av frågorna besvarades i detta spel. Kändes som en helt annan värld helt enkelt =/ Sen var det för lite GMAN! Jag vill se mer av denna mystiska man! (inte för mycket dock )

BTW, alla vet ju att G-Man och Gordon är samma person fast G-man har åkt tillbaka i tiden för att tillrättavisa sig själv!

tjena....där har du en fin teori.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag gillade slutet, men spelet mättade inte riktigt mitt behov av HL2 =P .
Supergravitygun tycker jag man borde kunna få ha på de vanliga banorna när man klarat spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Jag gillade slutet, men spelet mättade inte riktigt mitt behov av HL2 =P .
Supergravitygun tycker jag man borde kunna få ha på de vanliga banorna när man klarat spelet

word, ja hitta fan cheat för gravity gun men inget för supergravity gun =/

Permalänk
Medlem

GIllade också slutet på Banorna med Fängelset så tycker jag nästan att det var för värkligt kändes som det va på riktigt.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Den roligaste delen var i fängelset när man skulle sätta upp turrets och det kom rushande combines från alla håll! det kallar jag spelorgasm:D

Permalänk
Medlem

hehe ställde mig i en skåp där torrets hade stått i så att jag hade skydd överallt o sen när dom kom så sköt jag bara en efter en med 1 shotgun skott i huvet.

Låg en hel hög me lik efter det...

Borde kanske fått lite mer svar. Det är inte ofta i spelet man träffar viktiga personer som man får tala med utan allt går så fort o man springer igenom en massa ställen ända till slutet.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

jag ställde upp mig i det lilla rummet på ena sidan, en "pepprarmaskin" på bänken en framför mig och en på sidan, använde bara gravity gun och förlorade inte ett enda hp

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag tror det är en del av varför jag fullkomligen älskar slutet (och spelet), man kommer dit och träffar människor, människor med personligheter som på riktigt, men när man har sprängt reaktorn så har man gjort det G-Man skickade dit en för och man skickas vidare till nästa ställe. Vetandes precis lika lite som man visste när man först anlände till City-17.
Man har ju blivit tvingad till att arbeta för G-Man, man får inte veta varför man gör det man gör, G-Man gör Gordon till rätt kille på rätt plats för att få hans uppdragsgivares önskan gjord.

"man" kan nog ersättas med "Gordon" men kändes inte så i spelet
Hoppas det inte blev flummigt nu såhär på kvällskvisten

Permalänk

tydligen om man byter map till dit man för übergravity och sen använder changelvl till nån tidiagre får man behålla den o köra me den

Permalänk
Avstängd

om 6 år får ni uppföljaren. hahahha

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Tyckte att Ravenholm var lite överdrivet, ända banan i spelet som kändes malplacerad. Tyckte annars att spelet var balancerat och bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
BTW, alla vet ju att G-Man och Gordon är samma person fast G-man har åkt tillbaka i tiden för att tillrättavisa sig själv!

va?? en Gordon... pratar? kan han verkligen det?

half-life påminner mig förövrigt om The matrix.. först gör man en 1a och några år senare gör man en 2a med ett slut som får ett att längta efter 3an för att få sina svar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Tyckte att Ravenholm var lite överdrivet, ända banan i spelet som kändes malplacerad. Tyckte annars att spelet var balancerat och bra

Ravenholm var läskigt me den där galna prästen, typ de 3-4 sista fienderna innan hissen fick jag döda me kofoton hade ju inga skott kvar

Btw, satan va fräscht de va o slänga iväg en vass sågklinga me gravitygun typ de finns nåra på kyrkogården om nån vill testa. Usch värsta splatter

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

BTW, alla vet ju att G-Man och Gordon är samma person fast G-man har åkt tillbaka i tiden för att tillrättavisa sig själv!

Förjävligt bra teori, tror faktiskt på det.

Detta spelet är nog det bästa FPS jag spelat i mitt liv.
Jag hade väldigt höga förväntningar, och de visade sig vara bättre än det jag hade tänkt mig.
Tack Valve för ett helt otroligt singleplayerspel 100% ger jag detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Detta spelet är nog det bästa FPS jag spelat i mitt liv.
Jag hade väldigt höga förväntningar, och de visade sig vara bättre än det jag hade tänkt mig.
Tack Valve för ett helt otroligt singleplayerspel 100% ger jag detta

Håller med dej till 100%

Permalänk
Medlem

Måste spela igen!

Vet dock inte vad jag ska spela på, easy normal eller hard hmm..

Jag har en hel del adnra spel som jag ska spela också så hard kommer ju ta en lite längre tid isåfall o det skulle va kul o köra easy för då kan man utforska mer fast den siktar ju själv då o det e ju ej kul : /

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Teorin om att Gordon och Gman e samma person är kul men faktum är ju att för er som inte uppfattade det så har gordon varit borta i har för mig det är 20år eller nått och ser exakt likadan ut som han gjorde förut.. (Eli säger det i början)
Han är en merc, säljes till högstbjudande (Dr whatever elaka bossen säger det i slutet och GMan antyder det oxå)
Han är en "Hero for Sale", GMan är en något högre stående varelse eller människa med bra kontakter, för er som sett serien Angel (helst hela för att fatta detta) så kan det likans vid "Advokatfirman" Wolfram and Hart (Wolf, Ram & Hart översatt Vargen, Bocken och Hjorten) senior partners och alla nivåer under..
Även den dumma Dr minns fan inte vad han hette hade folk över sig, han nämner dem ett antal ggr..
Det hela går väl ut på nått i stil med att det pågår ett stort integalaxtiskt/interdimisionellt "krig" och av nån anledning så spelar jorden en del i detta och Gordon som sagt jobbar för GMan till högstbjudande men troligen har GMan egna mål och Gordon kommer kanske lära sig vad det handlar om men just nu är han bara en katalysator som får saker att svänga åt ett visst håll..
Det "vackra" med iden är att Valve kan göra hur många Half-Life som helst utan att egenligen förklara vad det handlar om, sedan får ju spelets namn en ny mening iom att Gordon bara har ett "halft" liv, när han inte används förvaras han i intet och åldras inte ett dugg, minns inget och märker inget..
Skulle inte förvåna mig om det kommer ett extra pack till 2:an innan trean kommer och iom att tid egentligen inte existerar på samma sätt för dem han jobbar åt kan det utspela sig närsomhelst, var som helst m.m.
Vore inte konstigt om nästa "uppdrag" så är det tjejen som är gammal (äldre)..
Men som sagt iom upplägget kan Valve göra lite vad de vill..

Oj mycket blev det =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Intressant..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Gordon Freeman