Permalänk

GRYMT snyggt bygge!! Men en fråga...
Vilken temp ligger den på??

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Gillar allt utom färgvalet

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt! Jag vet att du skrev att det var en 17" skärm från LG i början. Det jag undrar är vad exakt det är för modell. Är det så att du har "strippat" en vanlig skärm eller var den sådär tuff från början? Funderar på att bygga in en skärm i väggen!!

Visa signatur

Typ... Hej och häpp från Netsky!!!
Och god jul!

Permalänk
Medlem

va väger den totalt?

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Den väger 16kg. Och av det är 6.5kg kylare. Plåt lådan tom väger mindre än 2kg, resten är datordelar. Bara displayen väger 2kg.

Det är en LG 17" Flattron L1715S. En mycket trevlig skärm.

Kan inte kolla temps noggrannare för att datorn kommer att vara ner plockad för ombyggnad ca en till två veckor. Den temperaturen jag berättat innan gäller tills vidare. I ombyggnaden kommer bla en bärrem att monteras fästen för.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk

bytte du ut musdioden till en snabbare ?

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thinker

En iMac är dock inte så tyst som denna är. Nu är den HELT passivt kyld. Hade jag riktat in mig på en låg ljuds fläktkylnings historia så kunde den blivit ca 5cm smalare (kylflänsen är 5cm). Det är rätt kul att kunna lira feta spel som Doom3 på en helt tyst dator. Ska nog skaffa en SolidState Drive som C: så att jag slipper lite chuggande från disken.

Du vet att du kan minska ljudet på din HDD med 20-50% genom BIOS ?.. nackdelen är att den blir långsammare att nå... men inget som märks i spel osv..

Jävligt shysst bygge föressten

Permalänk
Medlem

Jo jag kan min hårdvara "rätt" bra.

Musens diod är bytt för att matcha färg och för att jag kan. Den gör knappast musen snabbare.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk

Asså det bara rycker i fingrarna när jag ser detta. Snart måste jag bara bygga ett nytt chassi lr vattenkylning. man blir så jävla inspererad att skapa ngt.

Mycke snyggt Thinker. Grattis

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Avstängd

Och jag som trodde att jag hadde den fetaste kylflänsen

Visa signatur

Pentium duger men Celeron suger

Permalänk
Medlem

läste att någon innan ville ha tag på skärmsläckaren.. även om det är väldigt offtopic vill jag också det

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem

Mitt svar kan bara bli. "sök på google". Just denna har jag modifierat själv. Den brukar vara blå lila men jag ändrade till grönt nu när jag gjorde datorn grön.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Bilderna funkar icke :/

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Tacka Telia för det. Stora delar av Markaryd (där jag bor) har varit offline idag.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

När tror du bilderna kan komma upp? Jag ska börja fundera hur jag ska ha ett chassi sen med en htpc i och jag kom och tänka på dina passiva lösningar så jag ville se dom igen på bild

EDIT: Thinker, är det bara dom där sakerna som sitter på kylflänsarna i n'tagget som behöver kylas? Inget mer? För isåfall ska jag sätta dom på en P2 fläns instället för dom där små.då borde det ju gå att köra passivt? Flänsen är ca: (LxBxH) 14x8x2cm nätagget är på ynka 250w borde det räcka tror du?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Hjälpsam

Helt appropå, Matrix skärmsläckaren (för de utan google skillz nog att använda tidigare länk);
http://www.kellysoftware.com/ssaver/Matrix_ks.asp

Hubbahubba sjukt snyggt på 4 skärmar!!! Den är byggd för dual, tripple och quadhead display, varje skärm visar olika... mumma!

Tack Thinker för att du fick in mig på den banan.

För övrigt Thinker, är det risk för den burken på Optihack, lan lr tävlling vilket som? Nyfiken på att studera en del av detaljerna på den om det är OK.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Thinker!!! Vart är du? Jag måste ju se bilderna! Vad är det för fel? Fortfarande inget internet?
(Hoppas isåfall han är inne hos någon kompis... :/ )

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Nu ska bilderna fungera. Och ja, jag kommer högst troligt att vara på Optihack, jag och några polare har bokat så...

Angående PSU mods. Gör det inte om ni inte vet vad ni gör, gör man fel så kan man döda nätdelen, och ALLA andra delar i datorn så var försiktiga. Och ja, det är en bra gissning att endast de delar som sitter på kylarna i nätdelen behöver kylas, men lite luftflöder runt de andra delarna är inte fel.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

Thinker, Ser ju inte jätte svårt ut att löda, nätagget har jag fått gratis och det är gammalt så det bryr jag mig egentligen inte kättemycket om, du sa att komponenterna kan dö ifall man har gjort fel. Om man tjuvkopplar agget och kopplar in någon fläkt lr något då ser man ju ifall man har gjort rätt eller fel Mina löd skills är ju inte jätte bra men jag har en far som kan löda väldigt bra. Så jag ser inget hinder. Ska ta och kolla lite närmare på mitt nätagg.

/Henke

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

ingen mening att göra nätagget tyst när hddn låter som en slagborrmaskin..
kanske bara jag som tycker det slår man på mitt gamla compaq agg låter det inget iaf kanske bara är mitt compaq agg som låter lite ^^ nice bygge iaf

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Nithlon, Om man har tysta hdds som seagate så ja, och dom kan man ljuddämpa.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Bilderna funkar inte.. Det är inte ovanligt att din "server" är nere.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Vart köpte du flänsen och vad kostade den?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

Elfa antar jag då jag har sett sån där.. www.elfa.se pris

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Thinker, Ser ju inte jätte svårt ut att löda, nätagget har jag fått gratis och det är gammalt så det bryr jag mig egentligen inte kättemycket om, du sa att komponenterna kan dö ifall man har gjort fel. Om man tjuvkopplar agget och kopplar in någon fläkt lr något då ser man ju ifall man har gjort rätt eller fel Mina löd skills är ju inte jätte bra men jag har en far som kan löda väldigt bra. Så jag ser inget hinder. Ska ta och kolla lite närmare på mitt nätagg.

/Henke

www.zfz.com är Orginalet på denna metod sen flera år tillbaka, kolla hur han fjorde

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Men är det verkligen ingen som läser en tråd från början? Har svarat på kylflänsfrågan innan. Kolla föregående sidan. Den är från Tyskland.

Jag fick igår flera prylar jag har beställt, bla en ny lägre APG raiser och lite annat, som chip kylare, kablar osv.

--- Uppdatering ---
Lagen om alltings jäklighet har dykt upp igen. Denna gången är det att kontakterna på moderkortet är felplacerade. Jag kommer inte att kunna använda SATA Raid efter som grafikkortet är så långt att de går över kontakterna för SATA Raid. Så jag måste nu backup kopiera all 300GB data på min raid, splitta raiden och köra dem som vanliga SATA, partitionera och formatera om, sedan lägga tillbaka all datan. Kul, skit kul... men fördelen är att jag inte längre har RAID diskarna låsta till moderkortet utan kan lättare byta moderkort.

Efter synnerligen omfattande mätandes och även tillverkat en mall över mått och kretsat på grafikkortet så kan jag räkna fram att jag kommer at krympa utrymmet för moderkortet till ett utrymme 45mm högt, vilket gör att lådan blir ca 45mm smalare än föregående låda. Bättre ur balans synpunkt också, då tyngdpunkten nu hamnar där jag beräknade den från början.

Den nya stommen, denna gång i 1.5mm stål (ännu mer stabil, den gamla var i 1mm och gjorde mig lite paranoid) ska borras ut, och nya kopparbitar till värmeledningen ska kapas, men allt detta måste vänta till jag blir frisk, har 38.3C i feber, snuvig och jag försöker undvika att nysa ner tangentbordet hela tiden.

Just nu kommer det inte komma mycket bild uppdateringar då jag inte har en digital kamera, men det är inte något att se heller.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad av ditt bygge, ska bli kul o se hur den "nya" configurationen kommer att se ut.

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

Ouch. Fick idag svar på mitt email till Memstore angående bla flashdiskar, och den billigaste av den typen jag vill ha kostar 12600kr plus frakt för en 3GB disk. En 8GB kostar 23000kr. Så det lär inte bli att jag köper en flashdisk från dem. Ska dock se om det går att skaffa en från en annan säljare billigare. Även om jag gillar tysthet så sätter ekonomin lite gränser...

Pga Jul, födelsedagar osv har jag just nu ingen digital kamera, så bilder kan jag inte fixa just nu. Men förhoppningsvis i morgon eller på onsdag. Lite med up to date temp värde kommer då också.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

;)

nice

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 - AMD Phenom II X6 1090T - Corsair SSD Force Series 3,Samsung SpinPoint 1TB - Gigabyte Radeon HD5970 2GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz