Leadtek 6800LE - 2D Artefakter... ?

Permalänk
Medlem

Leadtek 6800LE - 2D Artefakter... ?

Hej!

Jag installerade mitt LT 6800LE OEM samtidigt som jag installerade om datorn. Har låst upp till 16/6 och körde lite 3Dmark05: inga problem alls gick från 2390 med 8/4 till 3334 med 16/6.
"Perfekt", tänkte jag...

ända tills jag ser att när jag öppnat ett fönster i windows så blir listan med filer och mappar lite mer och mer röd.
Stängde av pixelpipe 03 och nu verkar det ok.

Fråga 1: Har någon av er upplevt detta? Verkar som det hjälpte med att stänga av 03'an men kan det vara ngt annat fel, eftersom det är i 2D felet uppkommer?

Fråga 2: Ni som klockat era 6800LE kort, har ni tvingat frekvensen genom att disable'a "Internal clock test" eller lyckas ni klocka i alla fall? Mitt kort ville inte klocka efter upplåsning, fick "Failed test" på alla frekvenser.

Tack
// Erik

Permalänk
Medlem

Verkar som om pipe03 är den som oftast är fel på.

När det gäller andra frågan finns en lång tråd med den frågan och ett svar på den (kommer inte ihåg vad svaret var )

Permalänk
Inaktiv

på mitt var d pipe 2*snyfft*

och du klocka i drivrutinen o inte på hardware i Rivatuner:)

Permalänk
Medlem

japp en pipe är trasig för dig.

Permalänk
Medlem

Ngn som har ett bra svar på fråga 2?

Permalänk
Medlem

Du ska inte klocka på hårdvaru-nivå, gå in på customize under drivrutinerna i rivatuner. Där kan du klocka

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA