Permalänk
Medlem

Amd Athlon Xp Mobile

Hejsan..

Jag undrar var man kan köpa atlon xp mobile processorer jag hittar det inte på datorbutiken eller komplett... finns bara sempron där

Visa signatur

AsRock 939 Dual-Sata2 M1695 - AMD 64 3000+ @ 2,46Ghz 9x274 - 2x512 Dual Kingston 400Mhz - Timings 7 3 3 2.5 2T - Leadtek 6800LE @ 12x1.6vp Clock 400/850

Permalänk
Hedersmedlem

shg.biz, itbutikken

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att köpa Mobile från fler ställen. Har letat en del på nätet och det är i princip bara ovan nämnda som har den.

En lite följdfråga oxå, är det fortfarande en mobile man ska ha om man ska få ut många GHz/krona. Jag sitter på ett Abit NF7-S (1.2) som jag inte vill byta. Tänkte kräma ut det som går ur det först. Jag spelar måttligt, men den processor det blir lär jag få dras med några år så jag skulle villja ha så mkt pulver som möjligt (till en rimlig kostnad då...)

Permalänk

det är xp-mobile som gäller. kolla helst efter begagnat då du, om det är en seriös säljare , kan veta ungefär vilka hastigheter du kan förvänta dig. antingen det eller olåsta barton prollar och dem kan du ju inte köpa nya...

Permalänk
Medlem

var hittar man begagnat då?

(och varför säljs den på så få ställen?)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis, det finns ju nästan inga mobile att köpa. Det är några ställen som har 2500+, men endast den!!! shg.biz har några fler att välja på, men borde inte utbudet vara större?

Men om man nu ska köpa en på shg.biz, vilken ska man ta. Vilken ger högst prestanda efter klockning? Men att de har en specad FSB på 266MHz är väl inte så bra?

Permalänk
Hedersmedlem

2400+ 35W är en av de bästa om (kanske den allra bästa t.o.m.). Default FSB spelar ingen som helst roll eftersom processorn är olåst. Man kan köra den hur man vill, min 2400+ kördes oftast i 12,5x200 t.ex.

Anledningen till att inte så många säljer den är kanske att det är något av en specialprocessor. Stödet för PowerNow! är t.ex. nästan obefintligt på desktop-sidan. Det är ju en mobile egentligen.
SocketA är dessutom inte så hett längre..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
2400+ 35W är en av de bästa om (kanske den allra bästa t.o.m.). Default FSB spelar ingen som helst roll eftersom processorn är olåst. Man kan köra den hur man vill, min 2400+ kördes oftast i 12,5x200 t.ex.

Anledningen till att inte så många säljer den är kanske att det är något av en specialprocessor. Stödet för PowerNow! är t.ex. nästan obefintligt på desktop-sidan. Det är ju en mobile egentligen.
SocketA är dessutom inte så hett längre..

ok, tack för svaren. Som jag skrev tidigare så är det bara socket A jag kan ha pga brädan och jag vill gärna kräma ut så mkt som möjligt innan jag byter rubbet igen. Då lutar det nog åt en 2400+ 35W då

Duger en whisperrock IV om man inte ska tokklocka den. Jag vill ha en tyst dator oxå och offrar gärna lite prestanda bara den är tyst.

Permalänk
Medlem

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Processor...
...för några andra alternativ..

Jag tänkte också köpa en mobile och nått mobo till det att köra en server på så jag passar på att fråga lite rågor här:

Är alltså en 2400+ att föredra framför en 2500+? Är det samma processor, vilka är låsta och vilka är olåsta?

Moderbordet tänkte jag inte lägga mer än ca 500 spänn på och jag undrar vilket som är det bästa man kan få för den pengen, spelar det så stor roll? Hade tänkt klocka en aning, men det är inte nödvändigt.

Till sist: Är en xp-m värd det dubbla mot vad en sempron kostar, om jag ändå inte ska spela så mycket på datorn?

Edit: Vilken av dessa är den bästa kylaren för runt hundralappen:
http://www.nmit.se/index.php?cPath=145_41&page=1&sort=4a&osCs...

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

En xp-m är alltid upplåst, finns 2400+ xp-m 35W som ska vara bra är själv mycket nöjd med min

Moderkort under 500:- är ett NF7-S 2.0 mycket bra extremt nöjd med mitt finns som demo på komplett.se för strax under 500:-

Spire - WhisperRock IV är då den kylaren jag skulle rekomendera för 100:-

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston