Permalänk
Medlem

Få Miranda stabilt?

Ok, nu får ni försöka fixa det för mig...

Har tidigare använt miranda men på senare tiden bytt tillbaka till msn messenger då det var för instablt och att jag blev ganska ofta disconnectad ch att ett reconnect plugin inte fungerade...

Kan någon berätta även för mig hur jag kan få det stabilt och vilka plugins som krävs för att få detta

Stabilt(Doh?)
Avatarer i chattrutan inte mtooltip alltså

det var väl det

Jag vet att det funnits fler trådar om miranda om plugins men jag har fortfarande inte fått det stabilt så kanske någon här kan ge mig tips på hur man kan få det

Visa signatur

Walla?

Permalänk

Det är väldigt olika har jag märkt. Förr (ett år sedan kanske) så fungerade allt klockrent innan MSN protokollet 8. Nu efter ett byte av dator lade jag in allt från grunden och tänkte att det skulle bli bättre då. Men icke, nu är det så ostabilt det kan bli. Meddelanden kommer inte fram, det går inte att skicka meddelanden m.m. Jag har lagt ner Miranda helt nu och kör aMSN vilket fungerar bra, fast jag saknar fortfarande Miranda och skall ge det en chans till!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

MM jag vill också men det finns så mycket som måste bli bättre..
segt att skicka meddelanden... problem med filöverföringar etc..

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte stabilitets problem. Dock så har jag inte något window plugin för att visa avatarer, de fyller ingen vettig funktion ändå.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Har ni provat nyaste 0.4RC1 som trillade ut i dagarna?
http://www.miranda-im.org/testing/miranda-im-v0.4rc1.exe

Kör en ren installation, då vissa plugins inte funkar så bra med .4

Permalänk

kör med amsn iställe.

Permalänk
Medlem

Mitt miranda har varit sjukt stabilt så det verkar vara olika som sagt. Alla funktioner som msn erbjuder finns ju inte så vitt jag förstår och de som gör det kanske inte fungerar fullt dugligt och det då kanske ger upphov till att man upplever instabilitet. Framför msn väger fördelarna över att man kan ha flera protokoll i samma och att det är litet och smutt. Behöver ej heller installeras.

Visa signatur

[Clear-Host]