Hackar flyter hackar flyter osv

Permalänk
Medlem

Hackar flyter hackar flyter osv

Vad jag än spelar så uppstår detta fenomen. Det flyter i 2-3 sekunder sen så hackar/segar det i lika lång tid.

Det har alltså ingen betydelse vad det är för spel. Min bror kan inte ens spela tibia (vilket iofs är skönt ). Men ändå, så störigt.

Tänkte bara kolla om nån har nån idé om vad det kan vara?

P4 3.2
1GB ram
Radeon 9800XT
SB Audigy2

Svårt att veta vad man ska göra.

Permalänk
Medlem

alla drivrutiner instalerade?

Permalänk
Medlem

Ja de ska de vara.

Senaste versionerna också.

Ingen skillnad om jag stänger av alla program heller.

Permalänk
Medlem

låter som något smygprogram körs i bakgrunden, kört ad-aware?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
låter som något smygprogram körs i bakgrunden, kört ad-aware?

tycker med det låter som det prova skapa ny användare och starta spel eller kolla i taskmrg

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Inga spyware finns.

Vad som är underligt är att det flyter på fint i 3dmark 03.

Permalänk
Medlem

Någon nämnde tidigare i en liknande tråd att hårddisken kunde vara problemet, där dess skrivning och läsning kanske inte fungerar korrekt.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Körde 3d mark 2001, fick 9077 poäng. Sämst av alla med liknande hårdvara.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8309500

Nåt är groteskt fel! Med vad?!

Permalänk
Medlem

ja hade samma problem på min laptop, 3.0ghz, 512mb ram, fx5200go etc.
ingen aning om va som va problemet. de flöt på fint me bra fps å sen börja de lagga som fan, på cs gick de i slowmotion å sen flöt de på.
formaterade å sen funka allt perfa :>

Permalänk
Medlem

ja hade problem me extrem låg överföringshastighet mellan hårddiskarna, hade glömt lägga in drivrutierna till chipset efter jag formatarat

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

3.2ghz, är det en Prescott? Från Fujitsu-siemens?
Kan vara att CPU:n blir för varm och den börjar throttla, dvs sänka hastigheten för att inte brinna upp, ett mycket vanligt syndrom på framförhallt hempc med Prescotten i.

Permalänk
Avstängd

Kan också va att kylpastan inte sitter där den ska, kanske dratt sig till ett hörn eller nått. Kolla om kylpastan sitter på bra, annars köp ny och smörj!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
3.2ghz, är det en Prescott? Från Fujitsu-siemens?
Kan vara att CPU:n blir för varm och den börjar throttla, dvs sänka hastigheten för att inte brinna upp, ett mycket vanligt syndrom på framförhallt hempc med Prescotten i.

Har en dator i den serien, fyfan vad den är varm!

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem

När jag får sådan hjälper det med att defragga hdisken