Permalänk

Familjens hemmanätverk - Problem!

Pappa har nu i flera veckor suttit vid datorerna för att försöka fixa så att alla tre datorer i huset kan prata med varandra + scanner och skrivare.
Datorerna är kopplade till en router och kan köra internet utan problem. Pappa kan se min dator från sin men så fort jag ska in på hans eller skrivaren som är kopplad till den så kommer det upp en ruta där man skall skriva in Användare + Lösenord.
Kan det vara windows superba brandvägg som hindra mig från att nå hans dator?

Ingen av oss i familjen är särskilt bra på nätverk men vi skulle bli väldigt tacksamma om någon skulle kunna förklara hur vi får bort detta användar-lösenord-chosan.

Permalänk

Aktiverat gäst-användaren i Windows? Samt satt behörighet åt gäst-användare i nätverket.

Visa signatur

Intel Pentium II (Deschutes) som körs i 398 MHz (784 bogomips) Family 6, model 5, stepping 2 512 KB L2 cache, linux-2.6.12-deschutes Debian GNU/Linux
Intel Pentium IV (Prescott) som körs i 3401 MHz (6733.82 bogomips) Family 15, model 4, stepping 1 1024 KB L2 cache, linux-2.6.10-386 Ubuntu GNU/Linux

Permalänk

Sökte på gäst i hjälp-funktionen och fick upp lite rutor man kunde kryssa i...
Men vad ska jag kryssa i och på vilken användare?

Permalänk

En administratörs-användare...

Visa signatur

Intel Pentium II (Deschutes) som körs i 398 MHz (784 bogomips) Family 6, model 5, stepping 2 512 KB L2 cache, linux-2.6.12-deschutes Debian GNU/Linux
Intel Pentium IV (Prescott) som körs i 3401 MHz (6733.82 bogomips) Family 15, model 4, stepping 1 1024 KB L2 cache, linux-2.6.10-386 Ubuntu GNU/Linux