Permalänk

psx -> usb

Hej!
Köpte för inte så länge sen en psx -> usb adapter från clas ohlson. Rockfire psx/usb bridge.

http://www.clasohlson.com/shop/store/main.asp?COSID=DE6199F43...

Instalerade denna lilla pryl med dom medföljande drivrutinerna och pluggade in en ratt till psx som jag lånade från en kompis.
En Thrustmaster 360 Modena.
Startar upp NFSU2 och går in på controller för att ändra till ratt.
Bara det att när jag väljer ratt alternativet så snurrar bara menyn.

När jag provar att köra så backar bara bilen i full gas och jag kan inte göra nånting.

Vet inte vad som kan va fel. Gick in på kontrollpanelen - spelenheter och där står det att psx->usb adaptern är korrekt instalerad och fungerar som den ska. Är det ratten eller NFSU2 som det är fel på? har inga andra bilspel hemma!

MVH/Dino

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Kanske inte funkar med ratt?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Du måste gå in i kontrollpanelen och spelenheter och leta upp kalibreringen och kalibrera ratten.
Gå igenom guiden och följ alla steg så ska det nog fungera bättre.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Men asså under menyn spelenheter så kommer jag ju bara åt psx -> usb adaptern. Ratten är ju ansluten till adaptern och adaptern är ansluten till usb. Detta leder till att det är adaptern som instaleras som spelenhet.

Visa signatur

You die a little each day.