Permalänk

okej jag ska gå till apoteket idag och köpa mig aceton utan olja sen så ska jag lägga ny klick av kylpastan och börja överklocka

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk

artic silver gör att cpu'n fastnar ihop med cpu fläkten när jag ska ta loss. Så man får ta loss fläkten med båda händerna vid sidorna för att skapa jämnvikt så inget böjs och lyfta rakt upp. Lite irriterande dock.

Permalänk

=S va snackar du om ? sådär behövde jag inte göra...

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem

Om du har problem med att flänsen "fastnar" på cpu så kör datorn riktigt varm innan du plockar av den.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Tja

Jag är värkligen impad av er som fått ner tempen så mycke med NV-5 silencer, ja
lyckades mindre bra, typ 52 grader på GPU, tidigare 53 i Iddle, och 34 Ambient, alltså
samma som ja hade förr, ja kör med silver pasta, har provat flera olika varianter lämnade
nyss in den till en kille som gjort detta förr och lyckades inte bättre än mig, är det så att
vissa 6800LE kort går varmare än andra ? även av samma märke ?

Eller tar det ett tag innan det bränner in sig ?? fattar inte de

mitt moderkort har en temp på : 33 grader och min CpU på
40 grader....

Köpte mitt 6800LE på Datorbutiken alltså ett Leadtek kort.

Permalänk
Medlem

När jag köpte en AC ultra silencer cpu-kylare (AMD64) så la jag märke till att ytfinishen på ytan som ligger emot CPU:n var ganska grov med tydligt mönster efter frässkären.
Bör inte den vara så fin (slät) som möjligt för maximal kontakt och vidhäftning av kylpasta?

Nu är det ju kanske inte direkt bara att ta fram en finhuggen fil eller smärgelduk direkt, men om man som jag t ex har sysslat med slipning av reglerventiler och sådant så vet man ungefär hur man ska gå till väga.
Som sagt, bara en teori jag har, eller är det "overkill" att ta till något sådant?

Visa signatur

Henka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
artic silver gör att cpu'n fastnar ihop med cpu fläkten när jag ska ta loss. Så man får ta loss fläkten med båda händerna vid sidorna för att skapa jämnvikt så inget böjs och lyfta rakt upp. Lite irriterande dock.

är det inte tvärt om? jag har iaf hört att det är thermalpads som gör så att kylfänsen fastnar.

och jag har aldrig haft nått problem med AS3...

om man ska smeta ut kylpastan så funkar det perfekt med pipen på tuben.

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)