Permalänk

Ostabil med högre V-core

Har nu en längre tid kört mitt system i 2700Mhz efter att jag monterat in min vattenkylning. Och det är klart jag är nöjd, men tänkte att nu med vatten så kan man ju kräma på lite mer vcore också för att ev komma högre. Ja kör nu med 1.925v samma som ja hade tidigare med lufft men då tog det stop strax över 2600Mhz.

Men! det är så att om ja ökar vcore över 1.925 så blir allt bara ostabilare.. kommer ibland inte ens in i win även fast ja inte höjer frekvensen nått?

Sitter å funderar.. det kan väl kanske inte vara så mycket annat än nätagget som inte orkar med?
Kan tillägga att som ja kör nu med 1.925v så pendlar vcore i idle mellan 1.84 - 1.92.
Haha shitt har aldrig sett så lågt värde som 1.84 förut =/
Och detta är som sagt i Idle? under load hoppar den inte omkring lika mycket utan ligger då lite mer konstant en bra bit under det ja har inställt.
Ah jag har ett chieftec 360W agg nu.

Men innan ja köper ett nytt tänkte ja bara höra med er så de inte ä nått annat.

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk

verkar ju onekligen vara det... om du har nån polare som sitter på ett värsting nätagg så be om att få låna det...

Permalänk

kan vara agget som spökar med tanke på dina låga spänningar gämfört med instälningarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
verkar ju onekligen vara det... om du har nån polare som sitter på ett värsting nätagg så be om att få låna det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
kan vara agget som spökar med tanke på dina låga spänningar gämfört med instälningarna

Nja känner nog ingen som har ett bra agg som ja kan låna.
Men jag har ju som länge trott att det är agget som spökar. 3.3v hoppar också omkring en del. nere på 3.2 lite nu å då =/

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Medlem

chieftec 360w har rykte att vara lite ostabila.. vissa funkar kanon andra har ganska stora probbs

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixu
chieftec 360w har rykte att vara lite ostabila.. vissa funkar kanon andra har ganska stora probbs

Ok, då har jag nog fått ett av de sämre då =/
Ska kolla runt å se om ja kan låna ett bättre av någon.

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk

de flesta chiftec agg har lite sämre kvalitet:)

slå mig inte för deta:)