Hjälp med Outlook och gmail

Permalänk
Medlem

Hjälp med Outlook och gmail

Tjenare

Det är så att jag har läst trådar här på swec och lyckats ställa in allt enda tills vi kommer till när
jag ska skicka mail för då får jag fel meddelande men allt annat fungerar så vad har jag gjort för fel?

Mvh Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan inte ställt in allt rätt om det inte fungerar. Läs igenom POP-guiden bland hjälpen på www.gmail.com ordentligt, notera speciellt SSL-inställningarna, och återkom om du ändå inte fixar det.

Varför skriver du inte här vad felmeddelandet säger?

Permalänk
Medlem

Här kommer felmeddelandet om det kan va till någon nytta för någon:

Task 'Gmail - Sending and Receiving' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

Jag får precis samma sak, och har kollat inställningarna massa med gånger. kan det vara nått i routern?

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk
Medlem

Hallå

Jag tog hem "auto-configuration tool" från
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276 och körde det.
Funkar finfint nu med Outlook Express.

Prova det

//Benny

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 | Asus P5N32-E SLI | GF 8800GTX | 4096 DDR 5300 ECC | 790GB HDD | Pioneer DVR-111D|

Permalänk
Medlem

Följefråga; När jag skickar mail från Outlook (2003) så får mottagaren se "Sender: mitt.namn@gmail.com" istället för "mitt.namn@egen.domän.com" som jag ställt in i OE..
När mottagaren svarar är E-postadressen rätt, men jag är ganska anal och vill att rätt adress visas även när dom tar emot mailet.
Är der jag eller Gmail som ställt till det..?

Visa signatur

-=BzZzT=-