Permalänk

Hjälp med dator!

Hejsan!

Jag har ett problem med min nya dator.
När jag spelar spel så funkar det jätte bra men när jag ska stänga av spelet så startar datorn om. Dom spel det har hänt på än så länge är: Chrome, UT2004 och Unreal2. Vad kan det vara för fel?

Detta är min dator:

AMD 64 3200+ Sockel 939
MSI K8N Neo2 Platinum 54G
1024MB DDR HyperX 3200A
80GB Systemdisk IDE
GeForceFX 5200 64 MB

Kan det vara minnet? För jag har för mig att jag bara hade 150MB ledigt efter jag spelat Unreal2. För när jag stängde det kom en ruta upp och sen när jag tryckt okej så startades datorn om.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

ingen aning men hur kommer det säg att du har ett så skruttigt kort? för dina andra delar är det inget fel på`?

Permalänk
Medlem

För klent nätagg???

Visa signatur

Spelburken: Intel Core 2 Quad Q6600 | MSI P35 Platinum Combo | 2048 MB Corsair 4/4/4/13 | Asus HD3870 | Creative X-Fi Fatal1ty
Ljud: Sony STR-DG700 | Front: Mission Freedom | Center: Mission M7c2 | Rear: Mission M71i

Permalänk

Jag har ett sånt skruttigt kort för att jag har inte fått ihop pengarna till det nya grafikkortet. Väntar på ett 6800Ultra eller GT!

Mitt nätagg är ett Chieftec 360W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dbergstrand
Jag har ett sånt skruttigt kort för att jag har inte fått ihop pengarna till det nya grafikkortet. Väntar på ett 6800Ultra eller GT!

Mitt nätagg är ett Chieftec 360W.

Provat med annat nätagg?..Jag har ett 420W funkar perfekt..men det har vart problem med 360W modellen vet jag..

Permalänk

Har inte testat ett annat än! Men jag får väl beställa ett nytt och hoppas det blir bättre.

Permalänk
Medlem

jag hade problem med att datorn startade om helt plötsligt när jag
skulle spela Flatout. Precis efter jag hade börjat köra så startade
datorn om.
Kanske inte hjälper dig så mycket.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dbergstrand
Har inte testat ett annat än! Men jag får väl beställa ett nytt och hoppas det blir bättre.

Är systemet klockat något?

Permalänk

Nej! Systemet är oklockat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dbergstrand
Nej! Systemet är oklockat.

Skulle prova med att byta nätagg..e den foramterad någon gång??

Permalänk

Jo jag funderar på att köpa ett nytt snart!
Jag formaterade den för några dagar sen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dbergstrand
Jo jag funderar på att köpa ett nytt snart!
Jag formaterade den för några dagar sen!

Du har inget du kan låna av någon då?

Permalänk
Medlem

som eandra säger testa byt nätagg och köp nytt FX5200 rästen är väll allför mycket overkill för gfx kortet

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

Jag ska höra med någon om man kan låna ett!
Ska ju köpa ett nytt grafikkort när jag har pengar! Har haft detta sen tidigare. Men budgeten räckte inte till ett nytt nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dbergstrand
Jag ska höra med någon om man kan låna ett!
Ska ju köpa ett nytt grafikkort när jag har pengar! Har haft detta sen tidigare. Men budgeten räckte inte till ett nytt nu!

Bättre att sattsa på nytt nätagg änn ett grafikkort..roligare med en stabil dator!

Permalänk

Jo jag vet! Hade tänkt köpa grafikkortet nu till februari men väntar nog med det och köper ett Tagan 480 W nätagg istället.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är nätagget, skulle inte vara så då.

EDIT: Inte så regelbundet etc, skulle resultera i spontana ombotningar, att den inte bootar alls, etc etc.
Iofs behöver du ganska garanteraty nytt nätagg om du ska ha ett 6800gt eller ultra, de slukar så sjukt med ström.

Testa att köra memtest och se hur det fungerar. Det fel du har nu beror med största sannolikhet inte på för klent nätagg, om jag förstod ditt första inlägg rätt dvs.
EDIT2: Problemet kan även ligga i problem med drivare, fått någon blå skärm?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Jag har kört memtest i 8 timmar utan några fel.
Ja jag har fått några blåskärmar.

Permalänk
Medlem

drivrutiner till grafik osv?

Permalänk

Kör med Nvidias nyaste drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Har inte läst allt som skrivs här i tråden men, har du testat att formatera hela rasket och kört om windows?

EDIT: SAmt updaterat spelen det gäller till senaste patcharna.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Provat med annat nätagg?..Jag har ett 420W funkar perfekt..men det har vart problem med 360W modellen vet jag..

Om det är problem med nätagg så brukar dom vara känsliga för vibrationer mer än att dom lägger av när man stänger ner spel. Det går att "slå" lite löst på burken för att testa...

Jag har ett 360W nätagg o har aldrig haft problem med den, den har säkert två - tre år på nacken så vet inte hur dom nya är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enchanter
Om det är problem med nätagg så brukar dom vara känsliga för vibrationer mer än att dom lägger av när man stänger ner spel. Det går att "slå" lite löst på burken för att testa...

Jag har ett 360W nätagg o har aldrig haft problem med den, den har säkert två - tre år på nacken så vet inte hur dom nya är.

Jag vet att det var väldigt ojämmn kvalitet på 360W vissa funka perf andra e skit..